Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Kelantan 2017 ~ Restoran Nasi Ulam Cikgu, Tok Aman Bali Resort, Professor Cendol, Pantai Irama


Kelantan 2017 ..

Kelantan is the hometown for my late father. Yes .. my late father is from Kelantan. My mom is from Perak .. while myself and my siblings were born and grown up in Kuala Lumpur.

I made a point to went back to my late father hometown after a small discussion with my family. Living in a big city like Kuala Lumpur, Kelantan is always in our heart.

Sampai sahaja di Kelantan we went to the best Restaurant for Nasi putih and Ulam-ulaman in Kota Bharu ~ Restoran Nasi Ulam Cikgu - Yummy! Located in Kampung Kraftangan, this restaurant served the best ulam-ulam (raw vegetables) Aiman ate nasi with 'ikan keli' because 'ikan keli' is his favourite. Aiman cakap sedap walaupun lauk dia sikit. Ulam je banyak.


Bila dah kenyang hati pun senang, kita teruskan perjalanan selama 1 jam untuk ke Tok Aman Bali Beach Resort. 

Cantik, kan bilik di Tok Aman Bali Resort ni .. Entry about this beautiful room will be on the blog, soon.


Dah selesai dengan bilik? Kita keluar balik pergi makan cendol. Yahuu! Tak tau pulak Professor Cendol ni femes. (psst ada sesetengah cendol boleh tambah/refill free tau)

Ini pasembor. Pasembor bercirikan Penang tapi kuah Kelantan. A bit sweet lah .. 

Dan inilah Cendol Professor yang semakin digemari ramai tu. Yang ini Cendol Special ~ ada pulut, ada jagung, ada kacang, ada roti dan Ice cream - Sedap makan diwaktu cuaca panas. Nyaman tekak.

Dan selepas itu, kami ke Pantai Irama, Bachok.

Hati sayu di Pantai Irama ni ~ Teringkat kenangan bersama Arwah Abah .. bersama-sama menyusuri pantai dan kemudiannya makan Ikan Celup Tepung di salah sebuah gerai disini. Kenangan manis bersama Arwah Abah, mana mungkin akan ku lupakan .. selagi hayat di kandung badan.


Dan selepas itu, Kucing comel yang Misz-ella temui di Pantai Irama itu setia menemani Misz-ella ke sana sini


Comel. Cute kan dia .. manja!


Dan kita pun wefie ..


3H/2M di Kelantan - sempat kami ziarah saudara mara di sini. More entry will be on the blog, soon. Akan cuba update selaju yang boleh walaupun penat belum habis lagi. Satu yang pasti, Misz-ella sangat bersyukur dengan kekuatan yang diberi Allah SWT. Walau jiwa kacau, walau berpenat-penatan memandu kereta dari Kelantan ke Kuala Lumpur dan sesampainya sahaja terus ke event, Alhamdulillah segala-galanya berjaya ditempuh dengan jayanya. Segala kekuatan hari ini, samada tenaga atau minda adalah dari Dia. Banyak lagi kisah yang akan Misz-ella kongsi di sini. Rajin-rajin ziarah ye. OkBye. Terima Kasih baca.

1 comments:

Sue Izza said...

huhuuu rindu nasi ulam cikgu tu lamaaaanya tak balik nenek atuk dah tak de..