Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Bahagia La Kita Hendaknya

Dalam hidup ini, Bahagia ada lah satu rasa yang sangat 'priceless' .. tak terbayar dengan wang ringgit. Tak ternilai dengan apa jua hatta wang berjuta.

Ramai yang mati kerana tidak bahagia terutamanya selebriti terkenal dunia.  Ada yang punya banyak wang, punya rumah besar, punya kereta mewah, punya hidup serba lengkap dan meriah tapi masih tidak rasa bahagia. Kenapa?

A friend of mine berpendapat Bahagia itu bukan terletak pada dengan siapa kita berada atau bersama tetapi pada keadaan. Hurmmm .. quite a good theory. Perhaps orang macam ni adalah orang yang paling bahagia di dunia kerana kebijaksanaan mereka dalam menyesuaikan diri dalam keadaan lantas mereka merasa bahagia dengan persekitaran/sekeliling mereka walau dengan siapa mereka berada.  Misz-ella kagum dengan orang macam ni .. cos i belum lagi mencapai tahap itu.

My theory in life is easy .. Do things that makes u happy, In Sha Allah kita akan bertahan lama membuatnya. Berdampinglah dengan orang yang kita sayangi dan buat kita rasa dihargai, In Sha Allah kita akan bahagia. Misz-ella selalu macam tu .. always love to be surrounded with those who makes me feel good and happy. I dont like to force myself to accept the condition.  Saya tak suka hidup dalam aura negative so forcing-forcing is definitely not my game. Rasa tak ikhlas sangat bila buat sesuatu atas dasar terpaksa. Camana nak bahagia bila tak rela tapi terpaksa, kan.

I love to live in a positive environment. I think itu rahsia utama kenapa saya Awet muda .. sebab segala yang saya buat adalah dari hati .. dengan rela .. bukan kerana terpaksa. Kan orang kata segala yang indah itu datang dari dalam .. echewahh.

By the way, beberapa minggu lepas Misz-ella dapat jemputan makan-makan. Seronok dapat makan kat sini .. sangat santai, feel so free and easy buat saya rasa sangat suka dan bila suka, maka akan berlaku insiden Please Come Again dengan rela. Tak sabar nak share dengan korang semua so please come everyday ye. Ok dah. ByeBye blog readers.


0 comments: