Wednesday, August 25, 2010

Bila kita merasa hebat ..

Kata seorang teman :-
Ha .. pakai branded2 camni baru la hebat .. standard .. baru la org pndang .. 
Apa kelas ko pakai handbeg cap ayam ??

Wahai teman .. Di situkah letaknya kehebatan mu??  Pada designer's hndbag .. designer's shoes .. designer's watch ??

Hanya dgn memakai jenama2 trsebut ko dah rasa diri ko hebat, standard dn high class eh ?? Sukatik ko la nak pakai jenama apa pun .. nak beli apa pun .. dh tentu tu duit ko .. bkn duit org lain .. tpi tak perlu la merasa diri tu hebat .. standard dan high class. Smpai yg pkai cap ayam tu sume ko rasa tak semenggah dan tak sekelas dgn ko.  Ni la masalahnya .. bila kita dh maju setapak lagi .. dh mmpu memiliki yg brjenama .. kita leka .. kita rasa kita hebat .. org lain tak setaraf dgn kita.  

Brpijak di bumi nyata wahai teman.  Jgn lupa asal usulmu.  Dulu ko pn pkai cap ayam jgak.  Pada aku org baru nak merasa, camni la. Trkena kejutan budaya kot kwn aku nih ..  Esok2 dia ok la tu kot .. 






4 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

apa barang pakai brand cap ayam..
itu kata orang yang tak waras..


sebab aku memang pakai sardin tin cap ayam... huhu

kakchik@ella said...

aku pon reen .. dh la bday kita sama .. taste pon sma rupanya. Hahaha ..

Stubborn Gurl said...

nak tau sapa hebat?..
tuh muqorrobin yg dok panjat gunung tertinggi 2 yg hebat,..

takat pki brg branded hebat mendenye..

brg2 branded skng sume leh dpt kt downtown n kdai bundle..
so sume org leh merase.. ^_^

kakchik@ella said...

btl sgt2 tu ein ..

takat pakai branded dh rasa hebat, kelas .. kat uptown, downtown, bundle dh byk branded2 camtu. Entah2 dia pon beli dr sana .. mntang2 la kcik pkai cap ayam !! hahaha ...