Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

My Big Family ...


Sila percaya ye korang .. I have a very big family.  Aku ada 2 Mama dan 2 Abah.  Kalo kira dengan In law sekali maknanya aku ada 3 pasang Mak dan ayah.  Fuiyo .. ramai tu.

Dan sila percaya ye yang adik bradik aku dari Ayah yang sama tapi mak lain adalah 11 org.  Yeszz .. aku menang ..  korang tak leh lawan aku.  Hahaha .. 

Ishak Bin Ismail ... Mohd Zahir Bin Ismail .. Zaimah Binti Ismail .. Norzaila Binti Ismail (aku) .. Nooraishah Binti Ismail .. Norizah Binti Ismail .. Mohd Izzuddin Bin Ismail .. Nor Atiqah Binti Ismail .. Azhar Bin Ismail .. Mohd Faisal Bin Ismail .. Mohd Fairos Bin Ismail.  Ya Allah .. baru menaip nama2 dorang pn dah penat.  pnya la ramai ..  hehe .. Bangga sih pnya adik beradik seramai ini.  

Mama and my step father. Sdh lama ku anggap spt abah ku sndiri .. 
I called this special man 'Abah',  tmpt ku mnumpang ksih syg seorg ayah dr kecil lgi  ..
Byk sungguh jasa bakti dia kat kitorg .. tkkn ku lupa selagi aku bisa brnafas ..
Semoga Allah mmbalas jasa baik abah mmbesarkan kitorg selama ini ..
With this father .. i have 1 adik lelaki ..

My father .. Ismail Bin Haji Hamzah and my step mom
This strong lady has a special place in my heart too.  I called her 'Mama'
Sgt2 syg pada diaorg br2 .. 

Ni baru 7 org babe .. Ada lgi 4.
Bangga sih .. punya adik beradik seramai ini

Tiap2 kali raya aku pening dan penat.  Hahaha .. Mama kt Sg. Buloh, Inlaw kt Taiping, Abah kt Segamat .. kdg2 abah ajak balik Kelantan (My father is Kelantanese). Korang bygkan la .. Dari Sg Buloh ke Selatan .. pastu ke Utara .. pastu ke Pntai Timur lak.  Ya Rabbi ... Rasa cam nak belah 3 je badan aku ni .. hehe .. Apa2 pon .. pagi raya tetap kat rmh sndiri, solat raya tetap kat S.U.  Tdk mahu rmh ku sepi di pagi raya.  Dah lepas2 tu baru kitorg gerak ke destinasi.  Tahun ni pagi raya ke mana dulu eh ??  Impian Indah ??  Taiping ??  Segamat ??  Kelantan ??  Aku pon tak tau lagi .. hehe ..






2 comments:

BUNGA said...

ramai sungguh adik beradik kak chik.. mmng kalahlah kitorg nih.. hehee

N@di@ said...

bestnya tgk pic parent akak tuh bhgia ja rasa syng my mom single mother huhuhu :(