Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Ikhlas ke??

Baru-baru ni borak dengan sorang kawan.  Kata-kata dia tu buat aku berfikir. Dia kata .. mulut mungkin boleh berkata2 tapi hati tak bisa brdusta.  Ini kes mulut cakap lain .. hati cakap lain la ni.  Tak seiring la tu.  

Kata kawan tadi ... Walaupun kita cuba maniskan muka dengan senyuman tapi kalau bkn dari hati yang ikhlas, yang menerima boleh rasa.  Kata kawan lagi ... kita boleh rasa kalau org tu ikhlas atau tidak ..suka atau tidak  .. hanya dengan melihat gerak geri dan air muka org tersebut.  

Mcmana kita nak buat eh ??  Susah gak kita nak relakan hati menerima sesuatu yang kita tak suka dan rela dan dlm keadaan camni. Mesti susah kita nak beri senyum yang seikhlas-ikhlasnya dari hati.  Nama pun kita ni manusia .. dh tentu la kita ada 'strength and weakness' kita sendiri.  Betul tak korang ??

Agaknya kalo brada dlm situasi camni kita patut buat camni kot ...

Kalo tak suka jgn senyum.  Sbb senyuman yg brpura2 bkn ibadah atau sedekah.  Penat menyengih tapi tak dapat pahala .. sbb kita tak ikhlas.  Camtu ke korang ??  Entah la .. aku pun tak pasti sbnrnya.  Buat org sakit ati pun tak baik jugak, kn. Tapi yang aku pasti kata2 kawan aku tu betul .. "Ikhlas atau tidak akan terpancar di wajah kita dengan sendirinya .. tanpa perlu kita berkata2 atau berpura2 .. org boleh rasa".  

Jom kita fikir sama2 lah  ... Take care korang ... Bye.

0 comments: