Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Jgn malas belajar ...


Citer lama ... tp d sbbkn aku mahu citer ni dijdikn panduan so i put the story here.  Ada sesetengah org, kn belajar malas. Tau nak senang jer .. sume nak tanya org !! Pas tu siap ckp ... saya refer kt awak sbb awak pandai.  Hello fren .. tak cair hati aku dgn pujian ko tu le ..

Lagi satu, masalah nya dia bkn refer .. dia nak aku tlg buatkan semua. Mana leh cmtu .. belajar arr.  Dia ingat pandai aku tu dtg dgn prcuma ke ?? Aku pun dulu zero gak ... tapi aku ada inisiatif utk belajar. Kdg2 siap bwk balik rmh dokumen tebal2 baca .. bagi paham ... dah paham baru la kita boleh wat keja. Ni tak .. sume nak org siapkan utk dia.  Cuba la ko study smpai faham, fikir ... pastu ko cuba buat sendiri.  Kalo dah tak boleh buat apa baru ko tanya aku.

Kalo kena marah atau buat salah .. biasa arr tu ....nama pun belajar, kan ?? Mentang2 aku pandai .. senang2 je dia nak gunakn aku ?? Kalo camtu la sampai bila2 dia tu takkan pandai2 ..bengong tul la .. Ala .. aku ni 'flashback' pun boleh marah2 eh .. nak wat camna .. Mak kan manusia biasa.

Ada sekali tu aku dh susah pyah tlg  .. tengok2 depan org dia ngaku dia yg buat.  Byk cantek?  Lagi arr aku hot.  Knowing my character .. aku x main arr cakap2 blkg ni.  So i called her.  Aku x tinggi suara pun kt dia, tapi nada aku tegas !! Aku cakap Straight to the point ...

Eleh ...  nangis pulak bdak tu .. tegur salah .. tak tegur pun salah. Ngada arr budak ni.  Badan dah tentu lagi besar dari aku tapi hati ??  Bukalah hatimu dik oii ... Cuba ko pikir apa yang akak cakap tu betul ke tidak??  Belajar la weih ... Jgn nak 'short cut' jer .. suka2 ko nak ambek kesempatan atas kepandaian aku eh.  Mana leh camtu. Not fair arr.

Kalo aku yang lebih tua dari ko pun boleh ..... org len pun msti boleh.  Tinggal lagi ko nak atau tak nak je.  Aku rasa lepas tu lama gak la dia tak tegur aku.  Ooo ... ko blacklist aku eh .. akak tak kesah .. aku pun apa lagi .. siap redlist kan budak n .. hahaha.  Tapi sekarang dah ok dah .. dia dah sedar kot  .... hehe.


0 comments: