Monday, August 23, 2010

Dalam Sangkar Emas ..

Dia tak keja. Tapi mewah gila.  Nak apa2 mintak je, tak yah susah2 mmbanting tulang mcm aku ni.  Pakai yg mahal2 je .. yg mcm aku ni tak pandang lngsung.  Takat LV, Gucci .. brlambak2 ada, dia baling2 je kat mana dia suka.  Pastu Bibik kutip dn tlg simpan balik utk dia.

Kaya .. kaya giler dia.  Clearly blh nmpak kekayaan dan kemewahan kwn aku ni.  Travel anywhere as she wish.  Tak yah kira budget dulu mcm aku nih.

Takat kekayaan, kemewahan .. sume dia ada. Yg dia tak da 1 je .. 'Freedom'. Byk yg nak kena tapis dulu .. Nak gi mana2 ??  Bkn sume tmpat blh. Warung nasi lemak, Warung mamak, Ptaling Strit, Jln TAR .. no.. no .. cannot.

With who ?? Sapa kwn u ??  Takat org biasa2 cam aku .. jgn haraps la .. takat kolling2 or dtg rmh dia blh arr.  Malu kot fmili dia kalo dia brjln dgn org tak da stndrd cam aku ..

Temanku hidup 'Dalam Sangkar Emas'.  Lain org .. lain cara hidupnya. Brsyukur lah  kita dgn apa yg kita ada.  Mskipun kita tak sekaya dn brharta dia .. tpi kita tetap bahagia .. dgn cara kita sndiri.






1 comment:

the bert said...

beza org yg mintak je dapat dgn orng yg usaha sendiri utk dapat kan sesuatuu..org yg berusaha lebih menhargai dan menyayangi ape yg di miliki..just my 2 cents opinion..hehehe