Friday, August 20, 2010

Kuatkah kita ???


Baru2 ni ada seorg kwn cite masalah kat aku.  Masalah anak, suami .. Dia ckp kdg2 rasa tak kuat.  Aku tumpang sedih. Aku hanya mmpu mndengar .. nak nasihat lebih2?  Tak berani .. masalah dia trlalu peribadi.  Suruh sabar ?? Tak sempat aku nak suruh dia dh ckp camni ..  'Nak sabar smpai bila ?? Smpai rmh kena lelong?? ' Blh korang bygkan tak??  Beratkan masalah dia ..

Muka tgh fikir masalah org ..

Berat telinga aku mendengar, berat lgi bahu dia memikulnya. Semoga ko kuat mnghadapi cabaran dn dugaan hidup ini kawan.  My pray is always with you. Amin.




3 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

tolong mendengar pun dah kira membantu.

kannn..

kakchik@ella said...

btl tu. untung2 dpt gak pahala, kn.

Ariannalissa82 said...

Biasa la tu...orang yg mendengar pasti akan cakap "Sabar"...n jawapan yang dia beri memang ada kebenaran...Sabar pun ada limit...Well, nobody's perfect...Keimanan kita ni x seteguh Sumayyah...:)