Tuesday, November 22, 2011

Masak-masak pagi Rabu

Antara terapi pagi paling 'best' ialah main masak sorang-sorang kat dapur. Lebih sentimental dan bermakna bila yang dimasak itu adalah hidangan buat kesayangan. Trust me that being a mother is the greatest gift in the world. Penat pun kita tak rasa, luka pun tetap bahagia. Alhamdulillah .. walaupun banyak kali kehilangan, yang ada satu tetap rezeki Allah SWT. Syukur.

Ikan Siakap Masak Kicap

Segenggam isi ayam yang tak tau nak buat apa. Last-last buat Ayam Goreng Kunyit. Secukup rasa walau bahannya banyak yang tak ada dan rupa dia pucat gila. Hihi.

16 comments:

Ardini Humaira said...

sedapnye KC masak. dni belum makan apa-apa lagi. sobsobsss

kakcik said...

Balik petang nanti nak beli ikan - nak buat masak kicap juga. :)

Masni Syafie said...

dah lama xmakan ikan masak kicap =)

ana said...

saya suka benda2 yg masak kicap ni..tapi laki tak suka pulak..benda saya suka dia tak suka..benda dia suka saya tak suka..kalau masak dia tak makan lagi saya sentap =(

Fara said...

Lauk yg main tibai cmpk2 tulah yg sedap KC! Yummeh!

Daddy Ziyyad said...

tak pernah pulak saya dgr ikan siakap masak kicap..hehehe..boleh try ni..selalu saya makan siakpa stim/bakar aja

Alin Marlini said...

siakap masak kicap? jrg org buat ni..

diana said...

baca entry ni baru teringat serbuk kunyit kita dah habis..heheheh

diana said...

baca entry ni baru teringat serbuk kunyit kita dah habis..heheheh

pena rozie said...

Dah lame tak buat ikan msk kicap

munna said...

tak pernah lagi masak pagi2 KC.... agaknya anak dah sekolah nanti terpaksalah jadi mcm KC nanti

Melati Qistyna's Mummy said...

ikan tu terancam la kakchik...kikikiki

Suara Kalbu said...

Waaaaaaa... masak kicap tu yang tak tahan tu. Always my favourite huhuhuhu

mama aini said...

KC..air tgn sendiri lbh sedap dari yg ditunjuk (beli)!!!..hu2x..lamanya dapur mama tak berasap..

Melati Qistyna's Mummy said...

errr, menu diner kita pon masak kicap la... tp hayam...keh3x...

Queenie said...

haiyo...ada style ooo...
tis tis tis...