Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Apa kata hati ..

Betul kata Kakak Cantek ~ Rahsia hati .. kalau terluah boleh jadi kontroversi. Sebab tu ada kalanya seperti Tak terluah dengan Kata-Kata. Tak mahu terheret Kontroversi yang dicipta sendiri. Lebih selesa duduk diam-diam .. simpan sendiri .. atau dalam bahasa glamernya 'Low Profile'.
Kata Hati .. kita tak boleh ikutkan sangat. Kena timbang-timbang .. fikir banyak-banyak kali. Terlalu ikut hati, boleh 'mati'.  Ikut kata akal fikiran yang waras, bernas dan rasional, aman sejahtera la hendaknya. Hihi.

Kalau ikut kata hati, macam-macam mahu dan kehendaknya. Nafsu kontrol hati kot? Jangan layan kehendak hati tu sebelum fikir 10 kali. Untuk orang yg 'slow pick up' macam aku ni .. fikir 20 kali. Hihihi. 

Kalau ikut kata hati .. Aku mahu jadi seperti Angelina Jolie. Dia cantek, menawan paling penting dia suka dan enjoy buat kebajikan. Aku mahu jadi seperti Beyonce yang berhati mulia. Aku mahu jadi seperti Kimora Lee yang gigih berusaha. Eh .. awat sample-sample ku sume yang glamorous je ? Haruslah kan .. ambil yang berjaya sebagai sample. Hihi. Tapi aku bukan si Jolie yang punya waktu untuk berkebajikan mengeliling dunia. Aku bukan Beyonce yang punya banyak wang untuk ditabur kepada penduduk kampungnya dan aku bukan lah Kimora yang punya 10, 20 malah berpuluh-puluh orang assistant yang sedia membantu merealisasikan impiannya. 

Tapi .. walaupun aku bukan mereka-mereka yang aku 'admire', aku tetap akan berusaha mencapai impian dengan caraku sendiri. Aku bangga menjadi seorang anak, seorang mak, seorang kakak, seorang adik, seorang sahabat, seorang staff. Di rumah aku bangga menjadi  seorang driver, bibik dan Chef. Aku SUPERMAK. Aku nak buat tu, aku kena buat ni. Aku kena buat semua bukan macam dorang-dorang yang ku 'admire' tu. Tak pe .. yang penting aku BAHAGIA. Bahagia membahagiakan diriku dan kesayanganku. BAHAGIA itu penting. Kalau kurang bahagia, bahaya. Harap-harap Bahagia kurniaan Allah SWT ini kekal selamanya. Amin.



18 comments:

MizzTina said...

ikut hati mati..ikut rasa binasa.. =)

azila said...

waa..kc..berwajah baru???miss u laaa...

miya said...

wajah baru,, tetap ayu.hati baik selalu, saaaayang u!! hehe.

Uji Hussein said...

Biarlah apa org kata yang penting kita tau kita berada di jalan yang benar.Masalah akan menjadi tambah masalah kiraya kita tersilap kongsi dengan orang yang sepatutnya.

Anonymous said...

selalu pendam je kata hati, tak terluah sebab org tak paham kehendak hati kita

Anonymous said...

selalu pendam je kata hati, tak terluah sebab org tak paham kehendak hati kita

K.zai said...

ehhh...ella dh potong rambut ke?..so kiut..jgn pendam hati ye ella..curahlan pd kwn yg setia

el said...

sllu luahkan tp org x jugak faham2..xtaulah kenapa..el lak x fhm ngan derang ..:)

pena rozie said...

PR pun tak kisah org nak kate PR super power. Tau tu perli name nyer....

bujal X said...

tabik super mak!

munna said...

bersyukur apa yang ada sekarang KC.... mmg bangga bila jadi supermak

Unknown said...

semoga kekal bahgia ye kakchik..;P

Kakcik Seroja said...

Memiliki segalanya, belum tentu juga bahagia itu milik kita. :)

Lydia Miza said...

nak jadi sekuat dan setabah hati KC

eliyaezlinalias said...

memiliki segala, namun segalanya hanyalah pinjaman semata2...

saipul said...

harus berjiwa besar..tak salah kan?

Cik Ina Do Do Cheng said...

cik ina sanjung impian kak chik. dalam hidup kita ni mudah je , jangan aniaya ngan busuk hati ngan orang, bahgialah hidup kita. Paling bagus ada simpan niat nak tolong orang cam kak chik. indahnya hidup ni tanpa sengketakan.

Mak Wardah said...

Miss u lama tak singgah umah. All of us akan bahagia selama-lamanya dunia & akhirat