Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Bahagia datang dengan berbagai cara

Aduhai .. Lagi cerita duka berkaitan cinta. Cinta yang dipertahankan, cinta yang diperjuangkan.  Hati kata sayang .. tapi di sana langsung tak terkenang.

Aku sedih la bila teman dilanda situasi sebegini.  Percayalah temanku yang bahagia itu datang dengan berbagai cara. Kita tak tau apa yang tertulis untuk kita. Kita mengharap bahagia dari dia sedangkan mungkin bukan dia orangnya?

Kalaulah bahagia itu hanya tinggal setipis kulit bawang ... Berani lah berubah. Berani lah mengambil langkah. Jangan diharap pada yang 'macam tak sudi'. Once upon a time, someone told me .. Cari lah orang yang sayang dan perihatin pada kita .. bukan yang hanya mahu kita membahagiakan dia tanpa sedikit pun dia peduli dan perihatin akan nasib dan perasaan kita. Penat dik, lama-lama. After all .. each and everyone of us di muka bumi ini deserve happiness. Hidup tanpa bahagia .. MERANA. Hari ini kita rela merana kerana dia .. kita telan pahit manis walau pahitnya lebih ketara. Kita rela demi cinta. Tapi hidup tak boleh bersandarkan pada rasa cinta sehala semata-mata dan cinta tak bermakna tanpa rasa perihatin dan ambil berat antara satu sama lain.

I agreed. I even hats off dengan mereka-mereka yang rela bersusah payah mempertahankan cinta selagi boleh tapi kalau penat, lelah dan usaha tak berbayar akhirnya ... LET GO. Mungkin Bahagia yang kau cari bukan dengan dia. Afterall, bukankah bahagia itu datang dengan berbagai cara?

Ini hanyalah pandangan dari seorang teman yang memandang temannya yang lain seperti seorang adik. At the end of the day, It's your life, you decide. Kita hanya boleh memberi pandangan dan pendapat. Timbang kanan .. timbang kiri, pastu buat keputusan sendiri. Sebagai seorang teman, aku hanya mau kau "BAHAGIA."



7 comments:

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

jodoh ni payah kan? kena pilih yg betul2 serasi..

Anonymous said...

pilih lah orang yg betul2 sudi terime kite. 80% pon dah mencukupi. bukan sekadar cinte "ilevyu, ulevme" sahaje..

Cik Ina Do Do Cheng said...

sayangilah orang yang lebih menyayangi kita dari kita menyayangi dia:)

Pia said...

"bahagia ialah memberi dan menerima,bukan menerima semata...sentiasa ingat mengingati dan nasihat menasihati..."

gadisBunga™ said...

kalau cakap pasal soal ni...lepak2 sesama gugurl, mkn popcorn dan cekelat dan meniarap atas katil - best! sampai tak tidu punye meluah perasaan!

Anonymous said...

kak chik.. cantekla kulit muka k.chick.. muka sy dah bparut kesan luka.. dh nk dkat stahun tp parut cam xilang.. kak chik leh xbuat stu entry psal parut n produk plg bksan nk rawat slain mderma n biooil.sy pki cam xeffective.. ilmu yg dbg n dmnfaatkan xkan ptus phalanye shgga dlm kubur ... suka bca blog k.chik!

LAici KAng Ais said...

tumpang lalu...good entry :)