Wednesday, February 29, 2012

Rabu dengan kata

Dah habis waktu pejabat dan tersangat la penat.  Seharian memerah minda sambil jari-jari jalus tak henti mengetik 'keyboard' yang setia dan akhirnya aku sakit kepala dan mata kerana kedua-duanya terlalu lama didera.

Hmmm .. Sometimes, i wish i can tell the whole world what's in my mind. Tapi sayang, sesetengah perkara, hanya untuk diri sendiri sahaja. Tak pe lah. Kita lupakan je perkara yang sesakkan minda .. Mari hepikan diri dengan readers yang setia menjenguk blog kecil ini walaupun Tuan Belog kurang berkata-kata hari ini. Many thanks, readers.

Part of last night dinner. Aku cakap Daun Kaduk, Yanti cakap Sirih. Whatever la. Yang penting, cara makan dia macam sirih tapi intinya udang kering, kacang tanah, bawang, cili api dan mangga yang dihiris halus-halus. Pastu korang corongkan dia, buh kuah tu. Masuk mulut kunyah-kunyah terus telan. Rasa? Hmm .. Sedap tapi daun tu "maung" sikit. This food is called "Mieng Kam". 9 ketoi tu RM6.00 sahaja. 


Kalau makan di Kedai Siam, haruslah order Kerabu Mangga dan Bihun Tomyam.
Letih arr menguis serai dan daun limau purut bila makan ni.

Budak Kembar dengan Air aneka rasa dan warna. 4 gelas tak cukup derr .. pastu kita tambah lagi 2. Akak kehausan gara-gara "Toyota Aerodance" dan percayalah bahawa Hani lah Wira yang menghabiskan hidangan "Mieng Kam" itu. Hana? Dia makan 1 jer .. kurang 'adventure' rupanya dia. Hihihi.

7 comments:

Princess Feyqa said...

teringin nak mkn mknn malaysia lg huhu

gadisBunga said...

cantik pulak presentation daun kaduk tu. :D

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

waduhhhhhhhhhhhhh terusss laporrrrrrrrr

Melati Qistyna's Mummy said...

Kecur tgk kerabu mangga tu :)

el said...

maveles tuh...bila nak makan2 ngan kc lak ni hehe

F.A.R.A.H. deeb said...

wahh menariknya.. taknah lak jumpe makanan camtu .. wajib carik nih! Hehe...
My latest Entry :)
Bosa dah diaaa...!

MamaYatie said...

sedapnya..tak pernah jumpa sbb tak nah gi kedai siam hihi...tiba2 teringin nak makan somtam :)