Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Pesta Ibadah bukan Juadah



Makan bertiga .. Juadah macam berenam.
Sikit kita beli .. lebih tu orang bagi.
Tak termakan banyak-banyak ni oleh kami bertiga.

Bukankah lebih indah andainya Ramadhan dijadikan Pesta Ibadah instead of Pesta Juadah?



9 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

pembazirann...

Daddy Ziyyad said...

betul tu KC...org kita terbalik konsep nya

Citarasa Rinduan said...

Setuju.... Tapi org kita suka tukar2 juadah.
Hny 1hidangan jadi 4-6 jenis.. Siapa nk makan?

kakcik said...

Beberapa hari ini, kat rumah kakcik hanya makan nasi dan sejenis dua lauk saja. Dah tak berselera nak beli kuih muih. :)

SURIA AMANDA said...

ramadhan tahun ni x beli pun kat PARAM..banyak msak sendiri jer..

Chekgu Azrine said...

saya pun kurang suka kalau makanan terlalu banyak msa berbuka..sayang kalau tak habis..huhu

Rozuan Ismail said...

makan ikut sunnah, bukan ikut nafsu

pinky said...

hehehe...buat sahur sekali...

Peri PiA said...

setuju sgt kc