Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Rebut-rebut beli Ikan

Kejadian pagi Ahad. Pkl 10:20 kita dah sampai Tesco. Nak beli barang kering dan basah untuk Masak Mee Kari dan Acara Bakar Membakar esok hari.

Tak penuh setrolli punn. Yang bestnya tiap kali nampak 'hanger' .. beli. Tak penah cukup 'hanger' dalam rumah tu. Alasan Asben .. Mama la ni .. tiap-tiap bulan beli baju. Elehhh .. baju kita murah aje .. bukan jutaan mahupun ribuan. Lagipun baju tak da expired date, kannnn. Hehehe.

Ikan Salmon 3 kg yang buat tangan ku kemerahan seram sejuk beku. WaWaWaWa .. rebut-rebut beli ikan ni tau .. mungkin sebab harga dia cuma RM23.90 ~ sama dengan harga Ikan Merah dan Tenggiri walau datangnya nun jauh dari seberang laut sana. Kita ambek 20 ketul. Masa tengah pilih tu ada sorang makcik tumpang tanya ... Ikan ni buat masak apa ye? Masak kari sedap makcik. Isi dia halus. Oooo .. OK. Terima Kasih ye. Pastu masa nak timbang budak tu tanya .. Kak .. nak buat masak apa beli banyak-banyak ni? Nak buat Grill Salmon dik tapi kalau masak kari pun sedap. Pelik sungguh saya kak. Dari semalam ikan ni  .. letak je habis .. letak je habis. Sedap ye kak ikan ni? Sedap Dik .. makan mentah pun boleh. Ye ke kak? Ye dik. Tu kat Sushi King .. kedai Jepung tu. 

Haihh .. kalah pepiyum mahal dek Salmon 3kg ni. Kena basuh tangan berkali-kali baru hilang bau. Hmmm .. gitulah pengalaman berebut-rebut beli ikan Salmon gara-gara harganya yang murah. Tapi kan .. pagi tadi kawan kita cakap kat NSK boleh dapat belas-belas ringgit je sekilo. What?What?What? Ishhhh .. nak cari Salmon kat NSK lah pasni. Hehe.



23 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

tak pandai la makan salmon..

Cik Puan Rara said...

hmmm salmon sedappppp!

Innanie | Ariffin said...

salmon...
teringin nak sushi!!

Mooniqueen said...

Tak pernah lagi makan salmon... Tengok mcm cantik je color dia... Hehe... Tapi nak makan mentah tak lalu pulak sebab tekak kampung mesti nak kena masak baru leh masuk...

Lynda Che Lah said...

sedapnya salmon

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

bestnye dapat salmon muwaahh kat tesco...mesti gile2 beli.. i loiike salmon...sedap gile...grilled with lemon n mixed herbs..sedap gile...

Kak yon said...

salmon memang sedap.pestaim mkn masa kat jepun.masak asam pedas.
bnyknya kc beli sampai 20kg..

Anum Shukri said...

a'ah kan..baru perasan..selalu tak cukup hanger kat umah..padahal selalu beli..hihihi..

JunAina said...

Lepas ni boleh try kari ikan salmon nih...

Mama Zharfan said...

tak reti nak mkn ikan salmon hehhehe

Anonymous said...

sedap lah salmon masak kari
iols penah makan...
yummylicious sungguh!

Anonymous said...

miloais :
sedaplah salmon masak kari
iols penah makan
yummylicious sungguh!~

gadisBunga™ said...

tetibe terbayangkan sushi salmon! aummmm!!!

pinky said...

kita mkn fish n chip jer...huhuhu...kari salmon sedap ya KC?

kasihibu said...

Masak kari pun best yr...nak cubalah

jeBateja said...

Masak Rendang buleh tak....hancoq erk....ahakz

Qaseeh Tolia said...

Solmon sedap..Tapi pembawaan kali ni..tengok jer nak termuntah dah KC.. Biasala pelik-pelik

diana said...

kita kan sekarang ni kalau apa2 je melibatkan ikan kena suruh suami yang buat..kalau tak seminggu la kita dok terbaring kat katil..
hahah..
tak tahan bau ikan..heheh

SangRatoo said...

saya penah makan..sekali ke dua kali kat kedai sushi..hehehe..bolehla masuk tekak..tapi belum penah cuba rasa dgn masakan kari..maybe akan cuba nanti..sedap eh kak? *terliur plak* heheh sib baik tak peknen :D hehehe

Ardini Humaira said...

bestnye ikan salmon. lama tak makan. huu

Mrs Ledibet said...

sedap ke salmon tak pernah makan pun..

Rai said...

mak aih KC..patut saya tak sempat.. hehe..saya suka jugak salmon ni.. tapi tak pandai simpan.. kalau simpan lama sikit nanti dia jadi hanyir..husband saya pulak jenis tatahan bau hanyir kuat..so kalau beli tu utk sekali masak je..

Mrs. Norrie said...

saya suka salmon masak asam pedas...yummmmm sedapnya!!!!