Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Lawan Diri Sendiri

Sebenarnya kan dalam hidup ni cabaran paling besar adalah mencabar diri membuat yang terbaik, melakukan yang terbaik untuk diri sendiri.  Means apa pun yang kita buat, adalah kerana kita ikhlas nak buat untuk diri kita, demi kebaikan kita, bukan sebab kita nak bersaing dengan yang lain atau sebaliknya.  

The best is tanam dalam minda -Aku nak buat terbaik sebab aku nak jadi baik, untuk diri aku, masa depan aku.  

Bukan sebab Aku nak buat baik-baik, bagus-bagus sebab aku nak lawan kau, nak menunjuk-nunjuk kat kau aku lebih bagus dari kau.  Misi/Target bukan untuk diri sendiri tapi setakat nak menunjuk-nunjuk kat orang.  Bila tak dapat sedih, menangis bukan sebab kita tak berjaya untuk diri sendiri tapi sebab tak boleh lawan orang tu orang ni.  Haishhhh ..

Do your best for yourself.  Challenge yourself untuk buat yang terbaik untuk kebaikan kita sendiri, bukan untuk orang lain.  Cabar diri, lawan diri sendiri .. jangan lawan orang.  Then you will feel more happy.  Tenang kepala dan minda.

Tidak la kita gila meroyan sebab tak dapat challenge yang lain, kan.

Sekian.  Lets rise and shine cos today is Mondayyyyyy .. minggu terakhir bulan sebelas dan minggu terakhir peperiksaan SPM Aiman. Fuhhhh .. maknya yang lega.

1 comments:

Unknown said...

betul kak.. we are our own enemy.. paling susah nak kikis bab suka menangguh keja tu.. haishh..