Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Sudah berhenti melompat - Part II

Bhg ke 2 - Hampir trlupa janji ku utk mnyudahkan entry ini.  Sori geng ..

Aku sudah mula melompat seawal usia 18 tahun lagi. Masa tu muda .. jiwa selalu brkobar-kobar. Rela aku melompat even for only extra RM50.  Pnya la besar duit RM50 utk aku pada waktu tu. Sume benda aku nak  buat dan cuba.  Tak wujud langsung prkataan 'TAKUT'.  Waktu tu  warga Kuala Lumpur mmg 'purely' org2 kita je .. bkn cam skrg.  So rasa takut tu jarang2 ada ..

Sudah hampir 20 tahun mkn gaji .. rasanya tmpat yg skrg ni akan mnjadi tempat parking permanentku, till  1 day when i have achieve my target ... i will tender my resignation letter. Tak lama lagi tu .. sikit je lagi.  Buat masa ini, akan tetap tegak di sini dan tidak akan melompat lagi even for extra 1000K.  (1000K tu .. blh caya ke ni??)  Hehe ..

Sepjg 20 tahun ni aku sdh mncuba brbagai2 bidang. Lawyer firm, Golf club brtaraf 5 bintang, Syarikat Singapura yg broperasi di Malaysia, bidang perhotelan, Multinasional company dn bermcm2 lagi.

Pengalaman dn pengajaran which i collected along the way mematangkan aku. Juga telah mnjadikan aku seorg insan yg mmpunyai jati diri yg kuat.

Buat adik2 yg masih muda .. yg masih kuliah .. yg mmbaca entry ini .. lompatlah korang selagi boleh. Dunia ni ada 'mcm2' .. cari 'mcm2' itu.  Timba lah pengalaman bekerja sebyk mungkin ... selagi trdaya .. dgn brbagai2 bidang kerana setiap bidang itu akan memberikan kita pengetahuan dn pengalaman yg berbeza .. yg terlalu brharga dn tidak ada nilainya.  Jgn cepat berpuashati dgn kerusi yg korang duduk skrg.  Cuba yg lain pulak ...  Till the day u have satisfied with your achievement .. atau sudah puas menimba pengalaman di sana sini ... masa tu korang akan jadi spt aku ... Berhenti Melompat.




2 comments:

kakrose said...

Setuju sangat dengan kakchik.kakyon dulu pun suka lompat2.lebih 10 kompeny kakyon cuba.@last bertahan selama 12 tahun sebelum wat keputusan kerja sendiri..baru ada kebebasan.

Misz-ella said...

Byk pengalaman,byk pengajaran kan kak.

Tak rugi kita timba pengalaman byk2. Btl kan kak ... hehe