Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Cara Kita .. Cara Dia ..

Baru-baru ni antar Aiman gi sekolah.  Tetiba teringat perbualan dgn Ah Heong.

Ah Heong yg pakai baju pink tu ..

Ah Heong cakap camni :-
U org Melayu arr .. byk bagus la. Anak ada cium tangan emak, bapak. Aku slalu antar anak pegi sekolah .. selalu ada tengok itu anak salam bapak punya tangan. Kita Cina arr .. tak da itu mcm. Lu mau pigi .. pigi la. Apa susah ..' Hahaha ..

Dah tentu cara kita dan cara dia tak sama.  Btl tak ??

7 comments:

cheqna said...

memang tak sama la ah heong!!!
hehehe
tu la uniknya kita melayu kak =)

kakchik@ella said...

btl tu cheqna .. Kita masih kuat brpegang pada adat resam dn hormat mnghormati.

alinac lover said...

hehe..yong kalo x slam atau cium tgn nenek kalo kuar umah msti rasa x sodap hati

ibu WaWa said...

Sesungguhnya adab di dalam Islam sungguh unik...

theblabber. said...

kem salam ah heong!! comel dia :)

MASA said...

ah heong macam nama lelaki.

the bert said...

Lu mau pigi .. pigi la.
klaka r part yg ni..