Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Buat pertama kali ..

Buat pertama kali dalam masa 15 tahun ni ...

1) 'Angpow raya' yg aku sediakan utk org2 tua kurang 1 ..
2) Aku tak enjoy langsung dgr lagu raya ..
3) Aku tak dgr lagi suara itu bertakbir di pagi raya ..
4) Aku rasa rindu yg amat sgt. Trdengar2 suaranya memanggil namaku .. mengusikku .. Rindu kat laki pun tak seteruk ni. Sib baik famili2 yg lain ada disisiku. Tapi bila aku sorg2 ??
5) Aku rasa lepas ni balik kg dh tak da seri lagi ..


Semuanya sebab 'Ayah' dah tak da lagi. I even told my husband - 'Ayah' adalah lelaki paling mulia aku pernah jmpa dalam hidupku. He's very protective. Kalau aku nak tidur .. budak2 pulak bising ..dia akan suruh budak2 tu diam .. Kak Long nak tidur. Kalau aku nak makan apa2 .. dia sendiri yg akan pegi kedai carikan. Kalau aku nak pegi mana2 .. dia org pertama yg akan brsetuju dgn aku. 

Mcmana aku tak terasa sgt kehilangan ayah ? Buat korang2 yg pelik sbb 'Ayah' cuma Ayah mertuaku .. bkn Ayah kandung .. FYI .. aku lebih rapat dgn 'Ayah' dibandingkan dgn abah ku sndiri. Dan buat seseorg yg mngatakan 'Oh .. Fther In Law dia mninggal .. sib baik bkn bapak sndiri'. Aku adalah amat2 trluka ye. Samada ko sengaja atau tidak .. i'm so much hurt. I was trained from the beginning by my parents to accept and treat 'In Laws' mcm mak ayah sndiri. Mama slalu pesan .. Kalau korang kawin nanti .. layan dn syg mertua mcm korang syg mama dan abah.  Dan aku praktikkan smpai hari ni.

Al-Fatihah buat 'Ayah'. Semoga 'Ayah' ditempatkan di kalangan org-org yg beriman. Amin.









0 comments: