Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Raya ke 5 di Kelana Jaya

Raya ke 5 ~ Konvoi 3 kereta ke 4 rumah. WaWaWa .. gi sini .. gi sana .. makan tu .. makan ni .. bestnya raya kami. Jalan tak jem .. line clear .. syok weih gi sini sana. Lebih syok dan afdal bila aktiviti menziarah saudara mara itu dibuat secara berjemaah dengan adik beradik kesayangan kita. Mengeratkan lagi silatturahim antara Famili. Hmmmm .... I love my big families.

Aishah, Me and KY ~ my adik beradik perempuan dari mak dan abah yang sama.

Kelab Golf Negara Subang ~ Tuan rumah is Ayah Ngah, adik Abah dan Auntie Sue. Dia jemput ke KGNS bila kita kata nak datang beraya. Kat mana-mana pun tak pe  .. sebab yang penting adalah nawaitu kita mahu beraya dengan saudara mara. Mek Kak sepupu kami dari Kerteh pun ada sama.

Auntie Fahimah dan anaknya Nadia yang tinggal di Singapura pun ada juga.

Pastu raya di rumah Uncle Din di Kelana Jaya ... tapi Uncle Din dan Auntie Lah (Datuk Husamuddin dan Datin Jamilah) bercuti di Bangkok. Fir dan Farah je ada kat rumah. Kalau Uncle dan Auntie ada mesti lagi best. They are fun and nice!! By the way, Nadha Fir's daughter is our latest anak sedara .. baru 30 hari umur dia. Wanginyaaaaa bau baby .. leka sekejap kita peluk-peluk cium-cium baby yang suci ni.


Aishah, Me, Salina my SIL, KY my sister, Farah and Fir my cousin. Tq Farah dan Fir. Walau masih dalam pantang, Fir tetap mahu kami datang. Alahaiiii .. bestnya raya, kan. Masa paling sesuai untuk melawat saudara mara yang rutin harian sokmo bizi bekerja. Yeayyy!!!


Anak-anak sibuk main ikan dalam kolam

Mek dan Mama

Elehhhhhh .. 'Peace' la sangat Aiman dan Amir. Hehehe.

Kueh raya aneka rasa ..


Nadine yang manis. Comel la anak-anak Fir. Dari yang sulung sampai yang ketiga, muka sume sama. Yang bestnya, even jarang jumpa .. anak-anak Fir very friendly. After 2 houses in Kelana Jaya, kita gi KL pulak .. menziarah jiran lama dan besan Mama. Aktiviti makan-makan yang marbeless bersambung lagi dan lagi. Nanti-nanti kita cerita ye. Bye kawan-kawan. Mekaseh baca.


11 comments:

Darling Pya said...

comel baby!!

Selamat Hari Raya KC!!
Ampun maaf zahir & batin :)

Dr K said...

cantik rumah Uncle Din :)

Anonymous said...

wah bestnya kc berjalan raya

mamawana said...

Best nyer jalan2 raya kan.. meriah youu

JunAina said...

Pepel2 gitu KC...Jun kalau dah balik sini maknanya dah habis raya le...ehehee...

Cho Zila said...

bab jalan2 memang best ... kesukaan kalau jumpa famili... betoi tu tempat tak penting yang penting jumpa ramai2 dan dapat macam2 cerita kisah suka dan duka...

Chekgu Azrine said...

raya ke5 pun still sakan erk kak kc

PUTUBAMBU said...

bestnya aktiviti raya kakchik..
sentiasa penuh!

wahida said...

masa raya lah kita nak menziarahi kawan2, sedara mara yg lama tak jumpa kan KC...

Syawal adalah bulan mengeratkan silaturrahim...

Anonymous said...

raya sakan juga ye kakcik!

Sheherazade said...

seronok,lawa kc,lawa baju ;)