Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Apples Everyday, Fitter Every Way Campaign by Washington Apple Commission & Fitness First

Hello readers ..


This time we are going to talk about apple. My close friends semua tau yang i peminat 'Apple'. It was my practised before to breakfast with 1 piece of Fuji Apple plus a cup of  Milo. Every morning. Tak jemu-jemu Misz-ella mengunyah epal tu. Hurmmmm ... that was Once Upon A Time story.

Anyway, Apple is still one of my favourite fruits and my choice is definitely Washington Apple Commission (WAC). Washington Apple offer various types of apple  .. believe me that there are 20 types of apples that are available throughout the year. Antaranya adalah Red Delicious, Golden Delicious, Gala, Fuji, Granny Smith, Honeycrisp, Crisp Pink, Braeburn dan Jonagold.

Apa yang menarik ialah setiap jenis 'apple' ini berbeza dari segi warna dan rasa. Tambah menarik lagi ialah 'apple' adalah buah yang sangat 'versatile' .. boleh dijadikan salad, dibuat pai, dibuat sos, dibakar, dijadikan pencuci mulut, di sejuk beku or just enjoy it as it is like me.




Baru-baru ini, WAC bersama dengan Fitness First  telah melancarkan Kempen Komuniti Gaya hidup pemakanan menyihatkan & kecergasan bertajuk "Epal Setiap Hari, Cergas Sentiasa - Apples Everyday, Fitter Every Way!




Majlis Pelancaran Kempen yang diadakan di Paradigm Mall, dimulakan dengan persembahan bertenaga oleh Jurulatih Fitness First. Berbagai aktiviti interaktif dan pendidikan mengenai apple dan kecergasan turut diadakan.

Kedua-dua WAC dan Fitness First memiliki visi yang sama iaitu untuk memelihara kesihatan dan kecergasan rakyat Malaysia. Berikutan dari itu, WAC telah mengambil langkah untuk menaja bahan pendidikan khasiat 'apple' yang akan dipaparkan di Kelab Fitness First dan pengunjung gimnasium Fitness First Paradigm Mall turut berpeluang untuk menikmati 'apple WAC' percuma selama seminggu. 





Limpahan pelbagai jenis 'apple' by Washington Apple Commission disajikan kepada pengunjung. Selain dari itu, Sessi perkongsian ilmu tentang kepelbagaian penggunaan dan resepi 'apple' turut diberikan oleh pihak WAC.

Now let's know the WAC Apple more ~ Mutu 'Apple' WAC diperakui di peringkat antarabangsa kerana kualiti, kerangupan dan rasanya yang sangat sedap. Ia juga lengkap dengan multivitamin yang diperlukan oleh tubuh badan kita seperti serat, vitamin C, bersifat antioksidan, tidak berlemak, tanpa sodium dan tidak mengandungi kolesterol. Setiap sebijik 'apple' WAC bersaiz besar hanya mengandungi 130 kalori sahaja.  Ditanam di pelbagai bahagian di Washington. Iklim yang bersesuaian, tanah yang kaya dengan unur gunung berapi, air sejuk dan sungai yang menyegarkan, dilengkapi dengan sistem pengairan yang baik dan sebagainya adalah elemen-elemen penting yang menyumbang kepada kualiti/mutu 'apple' keluaran WAC.

'Apple' juga boleh dijadikan snek yang boleh dinikmati di antara masa makan untuk mengurangkan kelaparan. Do not worry of putting on weight ya kerana kalori nya sangat rendah. Its a very healthy diet fruit.



Media/Bloggers turut sama menyertai Aktiviti Kecergasan yang diadakan semasa Majlis Pelancaran Kempen tersebut.


Pertandingan di 'Instagram' turut diadakan


So readers jom sama-sama kita makan 'apple WAC'. One apple per day will keep the Doctor away. Hanya sebiji sehari. Tak perlu' risau gemuk or naik berat badan cos apple is so low calorie and diet friendly.

More info and photos about Apple Washington can be found at www.bestapples.com

1 comments:

Fyda Noh said...

Epal memang baik untuk kesihatan, tapi sebaiknya buang kuilt dia sebab ada yang disalut lilin supaya tahan lama