Thursday, April 26, 2012

Ayam Masak Lemak & Sup Sawi Bersos Tiram

Ayam Masak Lemak Cili Api bukan feveret dalam rumah ni tapi kalau Asam Pedas Ayam .. memang layan. Tapi disebabkan prinsip hidup kita kena ajar anak makan je sume benda jangan jadi macam Mama dia yang petai tak makan .. jering tak layan .. so sekali-sekala*setahun dua tahun sekali kot* kita masak jugak la Ayam Masak Lemak nih.



Sedap tak Aiman? Sedap. Habis 3 ketul Aiman makan. Good. Aiman kena cuba dan makan semua .. jangan cerewet. Nanti susah bawak diri ~ Camtu la dialog kami. 

18 comments:

laskar pelangi said...

seksi paha ayam tu..sedap ngap ngap tu:)

CikLily Putih said...

lama x makan masakan mak ayam masak lemak nie... ishkk windu nak balik kampunG la

pinky said...

menggoda betul ayam tu....sll masak lemak mcm tu ssh nk cr yg best kat kedai...mmg kn masak sdiri....bertuah aiman...

SURIA AMANDA said...

kalau nak lagi sedap guna kunyit hidup..jgn pakai kunyit serbuk...lain rasanya..style org NS la...

eyqkagurl said...

feveret nih.. da lme xmkn msk lmk aym..nyum2!

mamyharraz said...

menarik lauk letak dlm mangkuk putih.tergoda :D
tekak sy pulak pelik..semua suka.semua telan.payah nak cari apa yg tak suka.

Irfa said...

betul tu..ajar anak makan jgn memilih
nanti susah nak join majlis ;)
sedap nampak gulai lemak tu..makan pulak dgn kicap kipas udang.hehe

Fai Shaklee said...

dah lama x mkn aym masak lemak ;)

deno said...

ayam mask lemak! tak pernah makan pun...

kayna said...

sedapnyerrr...!! Dahlaa lapor ni

BlueiceButterfly said...

~sedapnya..lapar pulak..:)

Princess Nur said...

masakan kak chik ni selalu nampak menyelerakan laa...huhu

Ps: nur sihat je KC..tp nk update blog tk sempat dah..sibuk dgn keje manjang..malam2 letih! huhu

tiefazatie said...

adui la..sedap2..hee

Tina Othman said...

sedapnya gulai lemak, umah tina pun jarang sangat buat gulai lemak, sebab tina selalu fail tang rasa dia

jeBateja said...

Bagus lah....anak den..dah bosa2 pedas sket pun tak leh....pehhhhh.....

diana said...

saya suka sawi tu..
kakchik makan sambal belacan tak??
tanya sebab tak pernah tengok kakchik buat..
heheheh

puanbee said...

sedap mama.. hihih ..

Peri PiA said...

sedapnya ayam msk lomak cili api!!