Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Hari Sabtu Malam Minggu

Hari Sabtu Malam Minggu ~ hari yang ditunggu-tunggu.
Pagi pegi kerja, petang lepak dengan Blogger, malam lepak dengan keluarga ~ Agenda malam minggu kita.


Sarapan pagi sorang-sorang sambil melayan 'mood' yang melayang bertemankan 'eyebag' yang sangat ketara dan bibir yang langsung tak merah menyala. Dalam hati ada banyak tanda tanya ~ Mengapa .. Mengapa .. Mengapa? Susah sungguh kita sebagai manusia mahu menerima tiap kejadian, kan. Baik buruk  dan cantik atau jelek satu perkara semuanya datang dari Sang Pencipta ~ Allah SWT. 

Saya masih ingat kata-kata seorang teman ~ Yang baik orang tak puji yang buruk pasti dikeji. Manusia memang lebih suka memperlekeh, menghina dan mencebik dari berkata baik tentang sesuatu perkara. Manusia memang lebih suka memandang benda yang remeh dari memandang kemuliaan sesuatu perkara. Hurmmmm ... cukup lah sampai sini. Rahsia hati, kalau terluah boleh jadi "Kontroversi" .. Simpan sahaja untuk diri sendiri. Hihi.

18 comments:

kasihibu said...

kopi o tu yg tak menahan tu
kadang ada perkara memang patut di luahkan dan ada perkara memang patut di simpan.

Pia said...

"kc..........kc yang cool...smga hari2 minggu kc akn ceria2 jer,tolak tepi yg remeh temeh...esok saya ada kenduri lg..dkt rumah pulak tu...ingat nk jln2..."

gadisBunga said...

KC potong rambut eh? gojes la KC!!

Anonymous said...

manisnyee kak chik..:))))))
tp style rmbut mmg burok.. muka k.chik nmpak mngembang
k.chik lg ssuai serlahkn pipi k.chik

el said...

smoga hari2 mendatang terbaik tuk kc n sihat sokmo k

Melati Qistyna's Mummy said...

Kc bleh kongsi tose tu ngan si gurl, dia suka bangat... :D

Ati Masrif said...

yelah rahsia hati kita simpan
je dalam hati kan...

ella thanks a lot bagi tips utk
settle prob kita. Selesai sudah tau!

thanks ella laling :)

Aku Ibu Muda said...

tengok rambut KC pendek...baru tingat nk gi salon b4 balik kg :)

Scarlett O'Hara said...

Yang tu tosai ke kak Chik?

norh said...

kita mohon keredhaanNya, tapi kita sendiri susah nak redha dengan tiap kejadian..

blogtilldrop said...

hye..first time visit you..menarik..dan photo yg hebat2..
regard from blog2shout.blogspot.com

kakyon said...

kakchik..
jangan banyak sangat simpan rahsia hati..nnti memakan diri.klau dah berlebih2 sangat rahsia hati tu.. mari kita kungsi2 eh..;)

Tina Othman said...

manusia mmg akan sentiasa cari cela org kc, skrg tgh belajar untuk pekakkan telinga, tulikan hati

Farah Shamsudin said...

takpela kc.. kc cool..biarlah apa orang nak ckp kn..kite lebih tau dri sndri..:)

munna said...

munna pun sarapan pagi sorang2 hari ni....

logorithm said...

Itu nampak macam kat restoran mamak kat Medan Putra jer? ;-)

I syak diorang jual Milo yang dah expired. Dah 2 kali I terkena. Kalau terkena kali ke-3, I ingat nak report kat FOMCA! Patut tak I report?


Terbaru dari Logokoko:

[18SX] Telurnya mana?

[U] Pakcik kitar semula menunggang secara berbahaya demi sesuap nasi

[U] Video detik-detik keruntuhan Jambatan Tenggarong!

eliyaezlinalias said...

kc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pesaipe xsnap photo aritu??
isk! leh plak lupa kan....grrrr!
btw, kalo nk test drive X6 tu bitau eh! hehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ye sis..yg baik tak dipuji.yg buruk di gali sbb nak mencela dan menghina.huhu..itulah manusia