Saturday, August 21, 2010

Demi kasih syg .. Nasi lemak pn jadi le .


Plan asal nak brbuka kt luar.  Tup tup Aiman buat special request pulak.  'Ma .. ari ni mama buat nasi lemak blh??  Lama tak makan nasi lemak mama'.  Nmpaknya Plan A trpaksa dibatalkan.  Demi cinta dn kasih syg pada anak tunggalku ini .. nasi lemak pun jadi le utk brbuka.  Berangan mkn di restoran besar konon .. rupa2nya jadi Chef di rumah sndiri. Hehe ... 
  
 Sambal udang, Sambal kicap ikan kembung,
Ayam goreng mamak, Ikan bilis garing, telur dn timun
Wah .. complete ..  2 pinggan Aiman makan. Hehe ..


Kurma, Tepung pelita, Murtabak Ayam

Memang dh jadi peraturan dlm rmh ni, 1 ari hnya 2 jenis kueh shj dibenarkan sbagai juadah brbuka puasa.  1 Kueh manis, 1 lagi yg tak manis.  Kalau tak buat peraturan camtu mesti sume nk beli.  Sudahnya membazir je nanti.  Hehe ..



5 comments:

bspotgurl said...

rajinnya kak chik masak :)

echah mashuri said...

waaa...mcm best jer..sdp2...

kakchik@ella said...

bspotgurl .. krana anakanda la tu .. hehe ..

kakchik@ella said...

echah mashuri .. kna try dulu. baru tau best ke tdk .. hehe ..

Syima Emi said...

terliur gilaaa tgk ayam gorang mamak tu... camner nak masakk tuuu? kalau boleh, kak chik share2la resepi sekali...