Friday, July 15, 2011

Kisah "R"

Hairan, pelik dan keliru dengan sikap pemilik-pemilik "Studio R" yang bisnes nya sepatutnya bercirikan "Customer oriented" tapi kedatangan saya dan teman disambut sebaliknya. Macam nak tak nak dilayannya kami .. walhal kami "customer" .. bukankah kedatangan kami bermakna "rezeki"?

Kedatangan kami tak disambut dengan "Salam" atau "Hai". Sebaliknya disambut dengan sikap acuh tak acuh dan "unfriendly". Kalau salam tak dihulur .. ungkapan "Terima Kasih dan Datanglah lagi" memang la "Jauh panggang dari api".


Perhaps the owner is lack of marketing and public relation skill? Or maybe the place is strong enough and they do not need any more bisnes from people like me? Cukup dengan sokongan "teman-teman" sahaja?


Entahlah .. tapi sikap begitu membuatkan saya dan teman tidak terbuka hati untuk "Register" .. memadailah hanya "Walk In" sahaja. Ikut mood .. ikut situasi .. tak perlu berkomitment dengan menjadi "Member" disini. Tak mau di label "Eee .. tak malunya dia .. Hidung tak mancung Pipi tersorong-sorong". Afterall .. this place is not my priority.



10 comments:

eliyaezlinalias said...

Sya tau itu tmt!

sarah-najwan said...

kalu dorang wat dono aje..kita bole gak sbg customer..hehe

MamaYatie said...

mmg cukup nyampah kalo org berniaga buat mcm ni...alooo...setiap customer tu bawak rezeki kalo pandai serve

nisa said...

Sabo KC.. sabo...hehehe

diana said...

kalau layanan baik boleh jugak selit2 kat blog kan???
rugi la depa...

Ismayanti said...

itu diorgnyer clubhouse...apala sgt kita2 ni..sbelah mata pun x pandang (berapi ni)..mmg tk mesra pelanggan..

Ct Arina said...

biase r tu kc. kdg2 org ni suke sgt perasan bagus.

azila said...

sanggup bayar mahal, tp tidak utk servis yg hampeh...

azila said...
This comment has been removed by the author.
alinac lover said...

yong xsuka jgk gitu