Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Main pantai .. mandi pantai

Yeay .. Selepas bergelumang dengan asap masa aktiviti bakar dan goreng, tibalah masa untuk me 'reward' diri dengan cara bercanda di pasiran pantai begini.

Sessi 'warm up' ~ Budak-budak memang suka main pasir.

Pantai Teluk Kemang sekarang lebih bersih dari dulu. 
Saya suka.

Pastu kita masukkan anak-anak kecik ni dalam bot

Eh ... kena la ada org dewasa 'guide', kan. Tenggelam anak-anak kecil dek kerana kami yang besar dan dewasa. Hihi.

Lagi 1 group memilih 'Banana Boat Ride'

Ya..... itu dia. Diketuai oleh Imran paling hadapan.

Dan akhirnya ..  'Corner baring hingga terpelanting'. Hihi.
Camna Imran boleh terjatuh sebelah kiri eh ??

Yang lain jatuh sebelah kanan. Amboi Aiman ... tenggelam pun suka!!

Jom kita naikkan Imran. Sian dia sorang-sorang terpelanting kat belah nun. 

One more adventure ~ Imran get ready for Jet Ski Ride. Ingatkan takmo dah sebab dah terjatuh tadi. Hihi. 

Yang tak 'extreme' dan 'adventure' mcm kami, cukup lah sekadar ber 'banana boat' di darat sahaja seperti ini. Hihihi.

Alisya anak bongsu Kak Nani ~ pelakon Pukul berapa Datuk Harimau dan pemilik suara Yaya dalam Boboboi kalau suruh senyum, amboii .. tersangatlah menawan.

Budak-budak memang suka ambek gambar sama-sama. Teringin nak jadi budak-budak balik. Eh .. tetiba. Hihi.

Sapa kata budak-budak jer suka main pasir?? Imran yang bersekolah menengah di VI pun suka. Tengok hasil tangan dia .. tak da orang berani pijak tau. Amboi Imran ... posing mcm 'duyong cantek lah' Hihi.

Dah penat dan puas main air dan tertelan air*hihi*, marilah kita pulang ke banglo semula. Eh .. tetiba jer anak kita jadi 3 sebab Kakak Cantek sudah pulang pagi-pagi kerana ada urusan duniawi yang perlu diselesaikan lagi. Biasalah .. dia kan sokmo bizi. Hihi. Sudahnya pukul 1 kita bergerak pulang sebelum 2:30 sudah sampai ke BJ menghantar si Alisya dan Imran. Kul 3 petang dah sampai SU. Hmmmm .. penat tapi fun!!










13 comments:

aizamia3 said...

best... hari tu ke Ganu tak dan nak mandi..

Farah Shamsudin said...

waa.. best2.. farah br balik dari cherating pn tak sempat mandi manda..

eliyaezlinalias said...

wahhhhhh~~~berbasah-basahan sempena besday eh??!

ozzy said...

samala nampaknya...saya plak bercuti di tioman

ShErA said...

wow... bestnya.... :)

diana said...

betul ke tu suara dia kakchik???
wah!!tak sangka la..

alexa yussida said...

sakan main air ye kak...")

ummiross said...

hihi kat darat je ke kakcik, klu ummi pun kat darat jugak lah jawabnya, hik!

Nour Akmal said...

KC, bestnya klu dpt mcm ni rmai2 kan..tgk gmbr pn menyeronokkan..

Piasara said...

"seronoknya bermain air..ramai2 pulak tu...pantai ni dah cantik kan,pernah ke sana tp dah lama dah..."

myra yusreena said...

wahhh..rindu nak ber-bananaboat kat PD!! huehuehue

Peri PiA said...

rindu nak berbanana boat :)

alinac lover said...

waaa yong tkut naik banana boat tau..pernah naik sekali je hehe