Monday, July 18, 2011

Minta dan meminta-minta

Orang kata .. meminta pada yang sayang. Ada sesetengah lelaki rasa bangga dan suka bila kita meminta. Walau kempis wallet kulit yang mahal atau haus 'kad kredit' digesek tetap dia hepi dan rela. Rasa dihargai dan diperlukan agaknya ye?

Another spesis, bila kita minta .. Dia punya "reaction" .. Fuhhh .. kelat masam pahit .. manis je yang tak da. Kalau jumpa spesis yang camni .. sah-sah tak terkeluar permintaan dari bibir comel si pasangan, kan.


Kalau dengan meminta itu bisa membuat sebelah pihak lagi gembira .. maka memintalah pada dia. Sebaliknya, kalau permintaan itu membuatkan sebelah pihak lagi 'menarik muka dan mencuka' .. maka inilah permintaan terakhir kita.


Apa pun, meminta haruslah berpada-pada. Jangan 'over' kerana 'meminta-minta ' bisa membuatkan yang suka tadi bertukar perasaan ~ Dari suka menjadi bosan. Betul kan kawan-kawan?? So, kesimpulannya .. Back to the basic "Berpada-pada .. Jangan over". Hihi.

18 comments:

QiuT Mummy said...

btl 2..alhamdulillah asben jnis ske sy memintk..tp xda lh over lbh2 plak..kang kering poket sy gk ssh xda brg dapur...hihihihi....tp kdg2 segan gk dh lh full time house wife tp asben suh mintk brg mhal2...die ckp skali skala xpe..penat mummy jga ank..huhuhu...syukur....

Hani Syahani said...

sy setuju, sy setuju, tp bile tgk cermin, asik mintak jek naik segan jugak..hehee, segan2 pon tatapp mintak jugak..;)

nazira said...

Wah beznyer lau jumpe orang yang jenis suke kita meminta cam ni.. Tapi segan la pulak nk mintak2 kan..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

sarah-najwan said...

meminta hanya pada yg sudi..
mengharap pada yg sayang..ececcece

diana said...

"aku meminta pada yang ada..
aku merayau pada yang sudi.."
itu lagu ct nurhaliza dulu..:p

Qaseh dalia adelia said...

yeah berpada2 ..hidup pun Allah suka bila bersederhana

eliyaezlinalias said...

kata kunci : SEDERHANA

YanaMIB said...

asben sy lak tgk pd apa yg diminta..klu dia suka senyum yg diberi...klu dia x setuju berkerut² dahi..hehe~ ^_^

bspotgurl said...

Ermm, baik kit abeli je sendiri dari nak minta2 ni.. lainlah kalau ade orang yg sudi nak memberi.. bolehlah kita menerima :) hehhee

eiela said...

kena tengok orang jugak nak minta-minta nih. selalunya kalau nak sangat, beli sendiri je. huhu

Ummiross said...

hmm betul tu ella, biar berpada2 dalam apa perkara pun kan...

Ati Masrif said...

kalau dapat kawan yg
macam gitu pun...fenatttt

Piasara said...

"betul tu,kalau nak minta agak2 la..jgn ambik kesempatan pulak..minta ni bkn minta duit atau brg jer..kalau nk minta tolong pun sama jugak,jgn ambik kesempatan ke ats kwn yg suka memberi pertolongan tanpa mengharap balasan......"

Hanis Azla said...

suka dgn entry ni.. mmg dalam segala hal, berpada2 itu yg sebaiknya..

Kalamhati said...

Meminta pada yg ada (lagu erra fazira ni..hehe)

Berpada2 la kan..kalu org yg kita minta tu ado takpo..kalu dia kayap..memang tarik muncung la..huhu

lagenda said...

hahaha..sama plak prinsip dan pegangan kita KC. Apa2 sekalipun, berbalik la pd 'bersederhana dan berpada2'

Itu yg lbh selamat kan KC kan??

Ct Arina said...

rina seorang gf yg berdikari. lebih bahagia mcm tu. yeahhhh! hihi ^_^

Mama Likha said...

tangan yang memberi lagi baik dr tangan yang meminta....