Monday, November 22, 2010

Berpada-pada atau over ??

Yg mana satu pilihan korang ye??

Dlm Islam, bukankah kita disuruh berpada-pada??
Tapi kenapa masih ada yg over??

Sebab itu pilihan masing-masing. Btl tak??


Sukatik dialah nak bwk keta over laju ke .. 
gelak over kuat ke ..
makan over kenyang ke ..
kenduri kawin over grand ke ..
mekap over heavy ke ..
over diet ke .. over .. ala .. segala mcm over lgi la ..


Asalkan tk kacau org, pe salahnya, kan.
Hehe ..


Tpi sbnrnya tak baik eh ..
Sbb Islam suruh berpada-pada (brsederhana) ..


Watever lah. PILIHAN MASING-MASING
Pandai-pandai korang memilih ye. Hehe ..








20 comments:

azzey said...

kakchik@ela: betul gak tu, as long as x kaco org kan kak...tp klu org skit hati & sakit mata nengok gelagat kita dh kira kaco le tu kan kak....adeh! susah gak nih!

kakchik@ella said...

btl gak azzey. kalo terkecik kan hati org dosa lak kita, kan.

Princess Nur said...

BERSEDERHANA lah dalam segala apa yg kita lakukan..pesanan dari penaja..hik2..

eliyaezlinalias said...

semua nya adalah pilihan sendiri...
bergantung pada aspek2 yg di ambil kira semasa membuat pertimbangan pilihan...
dlm kata yg mudah--ia adalah subjektif! (*_*)

MamaYatie said...

yer la kak chik..kena beringat selalu kan!

Syira C Gadis KidaL said...

salam

thanx dtg blog syira c gadis kidal

betul tue

biar kita sederhana dalam semua hal, baru dapat berjimat :)

aibaks said...

nape kak nape? hehe...

Gayahspears said...

setuju!!!
lantaklah mulut gayah ni over!!!
kah3.. da mmg perangai gayah camni..kan akak kan..huhu

diana said...

saya sekarang ni
sedang ke arah yang berpada2 ni kakchik..
hehhe..

Qaseh dalia adelia said...

ekekeke...mmg lah xkaco org kan islam tu suci...kalau nasihat untuk kearah kebaikan tu kan bagus...even xkaco hidup org kan..tp kalau insan yg baik akan menunaikan tggugjawab dgn nasihat menasihati...
betul ke..eheee betullah :)

ctpayong said...

seimbangkan...

kalau kaya dunia, pastikan kaya akhirat.
kalau cantik di luar, pastikan juga cantik hatinya.

dan...

dan...

Jank said...

sesungguhnya sederhana itu terbahagi kepada 3, iaitu: Pertama, ehh xde papela kakchik saje je ngengade haha

ryann said...

kebetulan kat ofis sekarang ni kengkawan tengah sorak-sorak over tengok hoki sukan asia. dan di sudut lain ada tengah menjeling sebab mengganggu.

alexa yussida said...

over confident~hikhik

Tomato Gurl's Life said...

betul akak dlm islam suh berpada2..dan tue hak masing2...tp kita sbagai kwn kdg2 per;u jugak menegur untk kebaikan..

p/s: thanks wish besday..cik tom follow blog kak ella ;)

gula-gula kapas said...

betul tu kak......ta bule melebihi dari segalanya,kena besederhana ;)

Qamarul said...

naseb bek saye bawak kerete slow.. hehe

AiDa AzRyN said...

yup~ biar bsederhana sajo~ ;)

Cik Gallus Gallus said...

kalau buat over lepas tu tak menjadi sia-sia jugak..
jadi marilah kite bersederhana

kakchik@ella said...

nmpknya majoriti pilih utk bersederhana.

Baik lah kwn2 .. marilah kita mula praktikkan ksederhanaan dlm kehidupan.

Gelak tone nya sderhana, marah brsderhana, kenduri sderhana, drive sderhana .. segala mcm sderhana lgi lah.