Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Mencari rasa yang sama ..

Seronok, kan. Bahagia dapat meluahkan rasa pada org yg memahami dan mengerti apa yang kita rasa.

Situasi pertama:-
Bila stress tentang kerja, aku lebih suka meluahkan rasa pada org yg rasional dn memahami supaya kita boleh berkongsi rasa yg sama.

Bkn org yg menjawab camni ... 'Ko ni tak tau bersyukur lah. At least ko ada gak keja. Org lain ramai yg tak da keja tau!!'

Meluahkan rasa tak bermakna tak bersyukur ye kwn-kwn. Kita nak berkongsi rasa utk ringankan beban di kepala dan bahu tapi kalau tak sudi .. tak apalah. Yang lain ada. Ada tak yg sudi nih?? Hehehe ..


p/s : kerana hati kita tak sama, kan ??



8 comments:

kin said...

yup, i couldnt agree more ;) ... selagi tak bunyi macam nagging gitu, masih boleh di terima pakai..hehe

kakchik@ella said...

owh .. i siap pakej dgn yelling. Ha3 ..

AiDa AzRyN said...

Aida sudi dgn mslh akak~ hehe~ :D

Dengan cara macam tu,kita boleh kurangkan sedkit stress~ tak kira luahkan pada kwn,parent or sesape yg rapat dgn kita~ :)

kakchik@ella said...

Aida, mekaceh sbb sudi pinjamkan bahu. hehe ..

Fadhlina Zahra said...

btol2..bila kita meluahkan perasaan tu,kita slalunye mengharapkan support kan?bukannye kritikan

NaniRostam said...

merungut akibat stress. mengadu akibat stress. tentang bermacam jenis masalah ditempat kerja bukan bermakna tidak bersyukur.

sama macam suami kita bercerita tentang tekanan ditempat kerjanya. merungut tentang orang atasan atau orang bawahan.

tak kan kita nak kata pada suami kita "abang ni tak tau bersyukurlah. At least abang ada keja. Ramai lagi yang tak de keja tau!.

Heh.....

kakyon@kakrose said...

memang susah nak cari kawan yang boleh kongsi rasa.selalunya jawapannya..kira oklatu..bersyukur dengan apa yang ada...bukan tak bersyukur..cuma nak lahirkan ketidak puasan hati ni..:(

kakchik@ella said...

kak nani, kak yon, fadhlina .. btl tu. kita mengadu skadar nk kongsi cerita, bkn tk brsyukur.