Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Johorean ke??

Abah asal Kelantan, tapi dah permanetly menetap di Kg. Sg. Siput, Jementah, Johor more than 20 years ago. Tiap raya aku mesti balik Johor. People always ask me ..'Org Johor ke?' Asal Kelantan tapi dah berstatus PR di Johor. Blh tak aku jwb camtu?? Hehe .. Anyway, sukati u olls la nak cakap i org mana, yg penting Malaysia. Kan korang kan ..

Best la Johor. Kat Johor ada Gunung Ledang yg aku tak penah jumpa Puterinya, ada Tangkak yg femes dgn deretan kedai kain, ada Jakel di pekan Segamat, ada pisang goreng cicah kicap, ada batang burok Muar yg sedap .. mcm-mcm ada kat Johor.

Rumah abah dan mama
Diaorg bina rmh ni dgn titik peluh sndiri
tanpa sesen pun hutang dri mana-mana bank 
(i want to be like them. hehe .. )


Februari tahun depan, rumah ni bakal meriah dgn kedtgan ahli baru. Selamat menyertai famili besar kitorg yg meriah, riuh dan fun gila, dik. Moga dpt menyesuaikan diri. 3 bulan je lagi, tak lama tu. Wah .. aku pulak yg terlebih excited! Over!! Hehe ..








13 comments:

My Little Diary said...

cantiknya rumah... org johor ke, org kelantan ke, takper lah yg pntg org m'sia.. he3x

ardinihumaira said...

wahhh bestnya dapat ahli baru :)

eliyaezlinalias said...

ooo...mek kelate rupa nya...patut la comei...

bspotgurl said...

kakchik ella - cantik umah abah kakchik ni.... colour dia pun best

miya said...

yang paling besh rumah ini tidak berkaitan dengan hutang! muar ada batang buruk ya kak? Xtau pulak..

entri terbaru:
yahoo tuhan yahudi?
hutang menggunung nak tunjuk kaya

diana said...

cantik la rumah..
tunjuk dalam nye pulak kak chik..
saya nanti pun nak buat la rumah untuk hari tua saya..kecik pun tak pe asalkan selesa..
tapi besar lagi bagus la sebab raya boleh berkumpul..
hheh

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

nanti blk m'sia..nak ajak kak ela jmp ye..huhu

kakchik@ella said...

diana, kakchik pun dlm perancangan membina banglo di tanah sendiri tp kena tunggu aiman hbis sekolah dulu. Lagi 3 tahun kot. Hehe ..

kakchik@ella said...

Lydia .. boleh. bila baliknya dik?

kakchik@ella said...

My Little diary, ye betul. We are Malaysian!! Haha ..

Dini .. mmg best (kalo dpt yg sekepala la ..)

eliya .. comei ke?? hehe ..

bspotgurl, mekaceh ye ckp rmh abah kita cantek. suka akak. hehe ..

btl miya. yg penting tak berhutang. Kakchik pun terikut-ikut diaorg. Nak apa2 usaha sndiri, takmo utang. hehe ..

s1t1 2uL41k4 said...

dah baca.. hehehe.. wah.. cantiknya rumah.. tu lah.. pisang salai johor pun best..

neni izazi said...

teringin nak ada rumah sendiri, nak rumah setingkat jer sbb penakut..he..he...comel je rmh mama...

CT said...

Wah KC moh sini calittttt dgn akk..kita Johorean ya...:)