Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Putus Sudah ..

Cerita sedih. 
Cerita tentang seorang kawan ..
Dalam hidup kena redha dengan Takdir.
Kalau dulu dia akad terima .. 
Sekarang dia lafaz putuskannya.
Terima lah hakikat .. 
Habis sudah jodoh mereka.


Buat yang terbeban, ringan sudah bahu dan kepala.
Buat yang terluka, kecewa jangan lama.
Tiap kejadian itu bersebab. Ada hikmah.


In life, no one want to be a 'Failure'.
Tapi kalau itu yang terbaik .. 
kau terima dengan redha.
Dari makan hati berulam jantung ..
Dari ada tapi sengsara ..
Dari ada bagaikan tiada ..
Dari ada tapi menyakitkan jiwa dan raga ..
Lebih baik kau putuskan sahaja.


Bercerai tak haram
Cuma tidak disukai Allah SWT
Aku harap kau kuat dan tabah
Move on with life ..
Percayalah Allah SWT sayang tiap hambaNya
Percayalah Bahagia itu dtg dgn berbagai cara


Aku doakan kau bahagia, kawan. InsyaAllah.












21 comments:

eMMe said...

hye Kak Chik, jgn sedih... yg berlaku dah suratan takdir, terima dgn redha, moga kita tabah hadap semua ini...

Kunang-Kunang said...

Berpisah adalahnya sesuatu yang membawa kebaikan.

Terimalah takdir dengan hati yang redha dan positif.

SURIA AMANDA said...

semoga teman itu tabah,bukan senang hidup sendiri tapi along dah lalui dear..dah nak masuk 7 tahun dah..aku redha..

Marina Monroe said...

Salam,

Teruskan kehidupan..

Izan Ishak said...

betul tu kak chik... setiap ketentuan yg berlaku semua adalah yg terbaik utk kita...

bertabahlah wahai hati...

yana halim said...

semoga kawan kak ella itu tabah...

Munnafendy said...

sedihnya....xpela..doakan kawan tu dapat teruskan hidup dgn baik..dan smoga lbih baik dr sblmnya..

Ardini Humaira said...

InsyaAllah...
semoga tabah mengharunginya...

Pok Amai-Amai said...

Semoga kita semua dilindungi Allah dr keburukan dan kejahatan!

=(

diana said...

semoga dia kuat demi masa depan dia..kalau ada anak2 jadikan anak tu kekuatan dalam diri untuk terus ke depan..

KuNanGKuNanG said...

mungkin itu jalan terbaik wat mereka.moga kedua2nye tabah..

Ati Masrif said...

disebalik semua itu pasti
ada hikmahnya...bersabarlah

Melati Qistyna's Mummy said...

Smg dia tabah..... Masih ada yg sayang....

laskar pelangi said...

kak cik. xmao sedih2 =.=

eelobor said...

dalam banyak2 entri, cerita cam gini tak berapa suka nak baca. risau, takut, bimbang, runsing, gelabah, benci, pedih, sakit hati.... semua ada. apapun terimalah ketentuan takdir.

Kamsiah said...

salam
ada hikmah yg tersembunyi..umpama anak kecil yg ralit bermain brg mainannya...hingga lupa makan minum...si ibu 'mengambil' mainan tersebut lalu menyimpannya...si anak menangis...tp tindakan si ibu adalah utk kebaikan anak...
mungkin DIA akan mengantikan dgn sesuatu yg lbh baik...

Scarlett O'Hara said...

Bukan mudah untuk mengambil jalan perpisahan namun jika itu yang terbaik, teruskanlah.Pasti ada hikmah di sebalik semuanya.

Myra Jay said...

InsyaAllah mudah-mudahan beliau tabah dengan dugaan ini..

qemaishak said...

moga kawan kakchik tu temui bahagia untuknya..

sudipVSsenduk said...

telah t'tulis semuanya di Luh Mahfuz.

Daddy Ziyyad said...

sabar, kerana di situ ada hikmah dan jalan keluarnya.