Wednesday, October 19, 2011

Kuih Muih Melayu

Kuih Muih Melayu yang enak, membuka selera, cantek lagi sedap mata memandang. Cukup rasa ~ Lemak, manis sume ada. Kalau terlebih, hmmmm .. masuk hospital la jawabnya.

Kuih Tepung Talam, Talam Ubi, Talam Keladi, Kuih Lapis dan Seri Muka ~ 40 sen sekeping sahaja di Pasar Malam Saujana Utama. Sahaja?? Masa kita kecik-kecik dulu, Mama kita buat kuih camni letak kat Kantin Ofis dia 20 sen sekeping sahaja. Tu pun Tokey Kantin tu ambek Komisyen 5 sen tiap keping. 15 sen pun masih boleh untung. Sekarang? Zaman dah berubah, kan. 40 sen ni ok lagi tau, ada yang jual lebih mahal lagi,, tapikan kalau nak 'up' pun agak-agak le jangan sampai membebankan pembeli. 

22 comments:

azian said...

kakchik...
maheinyaaaaaaa....40sen sekecik tu????isk isk isk....kaya kaya kaya....heheheh....yan kan berangan angan nak buat kuih seri muka tapi bila mengenangkan santannnnn...huhuhuhu....terpaksa laaaaaaa delay projek kukus kuih tu hah...

eliyaezlinalias said...

huh! kalo kt glenmarie neh gerai macik tepi jalan tu kueh seketui 5kupang tau! kira bawak singgit leh dapat 2jek..lekat celah gg jek..kuikuikui...

Pia said...

"kc,yelah dolu2 brg2 mentah murah2 giler..skrg ni brg2 mahal kalau nak jual murah teroklah..kan bulan puasa saya jual kuih..saya tau la kc...nk buat satu2 kuih tu pon satu hal punyalah rumit...tp alhamdulillah org beli jerr..janji rasa marveles..jgn kuih kecik,jual mahal,rasa cam hampeh sudahlah kan...tp kuih2 melayu mmg lemak dn manis giler..kalau mkn selalu leh masuk spital.."

el said...

betul tu la ni dah lah maheiiii pas2 kecik giloss..x puas mkn..huhuhuhu

intan morsalin said...

macam2 kaler n nampak cam sodap yo...pulut skilo pon dah 5 hengget..lom agi santan...huhuhu...kalau family besar mmg berbaloi masak..tapi kalau family kecik cam sya ni...kdg2 berbaloi beli jer....hahhahah...mahal pon..pejam mata jela

Cik Ina Do Do Cheng said...

sedapnya kak chik, makan bersama kopi panas, atau nescafe, duk depan tv sambil goyang-goyang kaki.cik ina tengah berangan ni.

POSH76 said...

kuih melayu jenis manis2 ni suka tengok sbb berkaler2 tapi tak suka makan....manis & berlemak

Tina Othman said...

bestnya mak kc pandai buat kuih tradisional ni, tina reti makan je hehe

MakNgah said...

dah normal kan skrg duit 4 kupang sebiji. 4 kupang tu kalau besar xpelah jugak. ni alahai makan buat taik je..

sy paling suka kuih seri muka.

Mama Likha said...

wow !! kite pun suka ni kc... tp 2-3bijik boleh lah.. lebih2 muka gak...
ni kc beli byk2 ada jamuan makan2 ke kc ?

qemaishak said...

sedapnya...tapi jarang jumpa yang betul2 sedap kat sini..

Aku Ibu Muda said...

sebelum wani kawen dulu, umi pon jual kuih...4 singgit...
tp skang ni da tak berniaga...katanya tak de untung mana. penat je yg dapat. nak naikkan harga kuih tak sampai hati walau rata-rata dah jual 5 RM 2

Melati Qistyna's Mummy said...

Suka sume kueh yg kc tayang tu, fav..... Anak kalau mkn seri muka, dia amik pulut je, yg ijo tu Dia kasi Mak eh mkn.... Maknye suke...hehehe

Mmg skang 40sen satu, tu pon kocik2 yo, huhuhu

alinac lover said...

btul tu kak.dah mahal skg :( sedih btoi~ hehe

missbby said...

sy memang suka kuih talam-talam ni..

Anaa said...

skang kuih muih memang 40 sen sijik tu dah standard.. tak kira saiz kan.. nak buat macam mana, redho je lah..

JunAina said...

kita sebagai pengguna berhak utk memilih tapi bagi aina kalau mahal tapi sedap beli jugakkkk....puas hati...

diana said...

buat sendiri lagi pueh ati kakchik..
kenyang pun kenyang..kalau lebih boleh bagi kat kengkawan..:p

laskar pelangi said...

LOL! terliur lah..he3

Daddy Ziyyad said...

colorful kuih2 tu!

Memang manis, tapi tak bleh lawan manis kuih bangsa India..confirm kencing manis kalau tiap2 hari makan selama sebulan..haha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

40 sen bisalah zaman skrg ni.tp dah la kecik.okey lagi la..jgn kecik, mahal tp takda rasa lemak dan manis....

Princess Nur said...

ni kuih kegemaran nur ni kak chik...