Jiwa Kacau

Friday, October 28, 2011

Entah dimana silapnya, situasi "Jiwa Kacau" melanda lewat petang semalam. Bagai ada yang tak kena. Ada persoalan perlukan jawapan tapi beranikah menerima kenyataan yang mungkin tak seperti yang diharapkan.

Tak rela melayan duka di jiwa maka malamnya, kaki tetap melangkah ke Lantai Tari. Duka, lara ku lupakan sementara bersama harapan "Moga terlerailah jiwa kacau ini".

Duka, lara, gembira, ria ~ Takkan terlepas kita dari segala rasa kerana itu janji Allah SWT kepada kita ~ Menjadi hambaNya untuk diduga selagi kita berkelana di bumiNya yang bertuah ini. Saya tak suka layan perasaan, tak rela biar duka bertamu lama di jiwa. Saya sentiasa cuba menjadi positif, sentiasa berusaha untuk up kan diri kala 'down'. I believe God is Great. Allah SWT sayang tiap hambaNya yang tak jemu meminta. Alhamdulillah .. bangun tidur bagaikan disuntik 'extra' semangat. Ringan kepala, kosong minda. Hilang sudah situasi jiwa kacau bertukar ceria. Moga kita sama-sama kuat untuk menempuh dugaan demi dugaan selagi hayat dikandung badan. Amin.





You Might Also Like

19 comments

Follow by Email

Like My Facebook

https://www.facebook.com/norzaila.ismail