Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Gemuk??

Perkataan yang paling sinonim dari mulut sume orang di sana sini disinun baik lelaki atau perempuan selepas raya ni ialah "Gemuk". Adodoi .. risau bebenor kome ye? Idak le gemuk mana pun teman nengok tapi riso kome ... macam nak terbalik dunia. Rilek arr .. Kita bukan model yang cari makan dengan "badan". Naik sekilo dua, itu biasa. Kalo 10 kg atau 20 kg, itu luar biasa. Haruusssss .. berbuat sesuatu.

Salah satu tanda kegemukan melanda ialah "Pipi mula menggebu seperti yang di atas tu". Tetapiiiiiii .. bukankah pipi gebu lebih segar dan sedap dipandang dari pipi yang cengkung dan layu???? Jangan terasa ye kawan-kawan ~ Hanya pandangan dan pendapat peribadi dari saya sahaja.

BTW, sesekali badan naik, apa lah salahnya kerana ia akan membuatkan kita "Berjaga-jaga". Al Maklumlah .. baju dah sendat sini sana. Dari bazirkan duit beli baju baru dan penuhkan almari, lebih baik kita uruskan berat badan kita dengan  sendiri. Betul tak kawan-kawan??






20 comments:

Fara said...

Betul...betul! Sy sokong! Hiks!

Yg gebu lagi berseri dr yg kering lesu.

=D

Adzrien Shoppe said...

dlm usia kita ni kak chik kalau kurus sgt tak comel dah. betul tu, nampak segar sikit. cuma elok dlm spec le mcm kak chik le.

eliyaezlinalias said...

kc manade gemuk! maintain jek!

Ezzah Aziz said...

betoi tu fren...sekarang aku dok berjaga jaga...makan tak tolak semua bedal...takut juga..

diana said...

kita nak nampak bisa2 je,..
macam sebelum puasa tu....
tak mau yang macam sekarang...

setuju bab baju tu...
nak kena bali baju lagi..
nak raya haji dah ni...
tak kan nak beli baju lain lagi kot...baju raya hari tu pun ada yang tak pakai lagi..aduhai...

makdara TERdiva said...

yg gebu2 la org carik..hehehe :)

POSH76 said...

musuh ketat paling ditakuti walaupun naik sekilo ajer huhu

Anaa said...

tengah diet ni.. sebab pipi udah naik.. bila begambo nampak pipi ajer.. dah 3 malam tak makan nasik.. heheheh...

Pia said...

"setakat 1-2 kilo tak pe kc..tp saya ni dah berlebih kilo dah ni..taktaulah brapa thn nk erobik baru turun..ahhaha..tp tak kisah sgt cuma takut penyakit2 yg tk diundang jer menepek...."

YATZAKIE said...

Assalam..saya singgah blog kak chik...selamat berkenalan...


xgemok pon kak chik..maintain kuru je saya tengok..sweet lg... =)

Ct Arina said...

rina ni ssh nak turun. jenis metabolisme rendah. camni jelah. turun naik je. hihi

kakcik said...

Kakcik dah malas nak layan kegemukan kakcik ni. :(

Cik Ina Do Do Cheng said...

kak chik , cik ina tengok badan kak chik okey ,sedang-sedang elok.. bak kata kak chik kena gak berjaga -jagakan.

MaMa AiNi said...

KC mama nampak KC ok je..mama yg obes kebelakangan ni..he2x..

Melati Qistyna's Mummy said...

Betul tu kc, Kita suke pp tembun skit...ehehehe

azieazah said...

Setuju. Jangan stress, nanti makan 2 pinggan pun tak sedar. hehehe

Entri ini sangat positif. Tahniah!

Cheqna said...

Dalam berjaga tembam juga pipi..nak buat camana, suka makan..hehehe..

:-)

Nurul ain said...

gemuk itu comel la kak... :)

http://inspirasi-nurulaien.blogspot.com/

Ardini Humaira said...

dni ni haaa gemuk uwaaa nak slim2 b4 disember pliss

armouris said...

lagi info tentang gemuk di SIHAT SELALU - Diet Tapi Tetap Gemuk Kerana Rendah BMR