Thursday, October 27, 2011

Not Well Off Enough!!

Sad. So sad. Someone told me that someone dont want to friend me cos i'm not well off enough. Hanya yang kaya dan 'berada' sahaja yang layak bergelar teman dia rupanya.


Dia kata tak pernah tengok 'Designer's handbag' kat FB aku. Ohh .. kalau kita kaya dan 'ada' .. harus tunjuk di FB rupanya. Tak kuasa. Aku tak kuasa nak tunjuk atau menunjuk apa yang aku ada. Eh .. aku tak da pun sume tu. Aku cuma ada hati yang ikhlas dan niat yang suci yang ku pertaruhkan atas tiket 'Sahabat' tapi kalau kau dah tak sudi nak eratkan kembali persahabatan yang dah terjalin sejak kita kecik lagi .. 'GoodBye'.

24 comments:

Noraishikin Mohd Salleh said...

salam singgah kakchik ella. amboi sombongnya orang tuh..takpe, ramai lagi yang ikhlas boleh dijadikan sahabat :)

BeloG MTT said...

Sombongnyaa orang gitu..Lantak lah kak chik,kalau orang tak sudi nak buat macam mana..Ramai lagi kawan kakchik di kalangan blogger kann :')

Fara said...

KC,
..agak2, ape rs jdk org kaya eh? Bahagia ke tak bahagia?

Hiks~

Ungu Violet said...

gud bye gak...huhu

kakcik said...

Kalau kekayaan adalah ukuran persahabatan, nampaknya kakcik tak layak nak berkawan dengan sesiapa. :(

Melati Qistyna's Mummy said...

Org berbudi Kita brbahasa..... Kalau itu alasannya, apa daya Kita kan kc, mg suatu hr beliau Akan sedar.... Diri.... :)

Aku Ibu Muda said...

hurm....cer tengok kalo tetiba je kakchik jadik retisssss

konpem tetiba dia muncul balik...puji melambung2 kata kita ni kawan dia


hahaha

tu lah manusia :p

Yana, mama falisha said...

chehhh.... ramai je nk kwn KC kan....

Ibu Darwisy said...

ade gak org mcm tu ye KC..xpelah KC..depa xmau..sy mau..hehehehe

nyanyisunyi said...

kalau kak ida pun..sekali org tk sudi 1000 kali kak ida tk sudi...buat apa terhegeh2 kan ella..

h4ni3 said...

salam kakchik ella
meh la kawan dgn saya
saya tak kesah pun nak kawan dgn orang yg tidak ada-ada.. ;))


hehe.. salam kenal. sori hari tu tak tegur.. segan :D

diana said...

amboi..
macam tu sekali ye..
kalau kakchik pun dia tak nak kawan,mungkin orang macam kita ni dia jeling pun tak nak..
huhu

norh said...

saya yg tak ada apa2 ni pun segan nak kawan dengan akak la kalau macam ni..

eelobor said...

wahhh...persahabatan dari kecik lagi???

MasZuber said...

saya pun xde satu pun designer bag lagi kak..sob sob, jom hug2!

Mama Kyra said...

eja nak jd kawan KC...abaikn je..hilang sorang tk bererti ramai tknk kawan ngn kita..org yg kawan sbb pandang harta benda ni biasanya mmg tk kekal lama..

Queenie said...

kalau akak jumpa kawan camtu, akak babaikan dia jer....

EmpayarUtama said...

Saya memang pilih yang kaya; erkkk hehe men men je. Kak salam kenal ya :)

Ummiakid @ lily said...

Bior lah org cenggitu KC...berkawan atas dasar sama standard...x ikhlas namanye tu. Nilai persahabatan bukan dari harta benda...keikhlasan serta sifat aku ada kamu itu lebih berbaloi...

Org tak moo kwn...saya moo kawan dgn KC...hug & kisses 4 u.

Nurfaizah M Nor said...

persahabatan yg ikhlas lahir dr hati yg tulus suci. harta kebendaan pun bukannya boleh dibawa mati, tp yg akan dikenang adalah kebaikannya. sy pun sedia jadi kawan kc....

Ati Masrif said...

it's ok ella..

1 pergi...
10 mari..

ati sendiri dapat nampak dan rasa
yang ella ni mmg ikhlas dalam
nak berkawan dan bersahabat

RashAtie said...

asalkan kc bahagia, itu sudah memadai....kaya harta bukan boleh bawak masuk kubur pun.....

hmmm...lama dah tak makan roti sapu kaya...

ana said...

saya ni lagi la..tak bergaya..handbag mahal jauh sekali..takda kereta..dok rumah sewa je..kerja pun kuli je..kawan lama pun taknak dekat..kena perli saja..low class katanya..

Peri PiA said...

org itu yg layak utk kc ku

get a life la org tu