Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Hati dan hati-hati

Bila hati dibaja dgn kata-kata berbunga
Hati mula suka
Gembira .. Riang ria ..
Hati lupa realiti dunia sebenarnya
Hati diawang-awangan

Tapi hati .. haruslah hati-hati. Kerana tanpa hati-hati, hati akan disakiti .. hati akan dikhianati dan dilukai. Maka dengan itu, haruslah kita bijak dan berhati-hati menggunakan hati. Kan orang tua-tua kata ikut hati .. "Mati"? Eh .. paham dak ni? Ni entry tentang hati dan berhati-hati. Hihi ..

25 comments:

eliyaezlinalias said...

dlm menjaga hati kita jugak kena sering bhati2!

sgt paham~~~

Farah Shamsudin said...

faham je.. tapikan, kadang2 kita terlalu menjaga hati orang lain sehinggakan hati kita sendiri tak terjaga..

Hayaro said...

faham...faham...menjaga hati orang dengan berhati-hati amatlah perlu tapi kalau orang lain tak berhati-hati pun menjaga hati kita, macam mana pulak tu ye?

cik ubi said...

setuju dengan farah samsudin..diri sendiri jgn terabai!..

forever love said...

disebabkan kita tak jaga hati... lama2 hati yang mati.. bukan kita yang mati

Peri PiA said...

hati2 menjaga hati

Alin Marlini said...

hati2 dijalan raya jugak...hehehe

Tasha said...

akk.......semalam nmpk akk masa kat kenduri ujang. tapi masa tu tgh crowded. before blk, cari2 akk dah tak de..... huhuhu.....dpaat tgk dari jauh je la

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

wah tersgt la terasa...dgn ini kena lebih berhati2...hehehehhe...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mmg kena hati2 bila bermain hati.hehe

Lagenda said...

hati2 dgn hati ye KC! Bagus gak nasihat nih..

NaniRostam said...

Apasal dah banyak sangat perkataan hati ni....hati....dah lama ku tak makan kau....goreng podal dengan hati campur kacang panjang pun sodap....

risa said...

akk...hati saye selalu disakiti...tapi saye tetap senyum:)
nak awet muda macam akak!!!
jeles derang semua dapat jumpa kakchik tau!

Cahaya Kehidupan said...

betul2..hati-hati jaga hati k..hehe

munna said...

SANGAT MENDALAM NI KC... TAPI MUNNA SUKA MAKAN HATI..YG MASAK KICAP LAGI JADI PUJAAN HATI

♥xaturen♥ said...

Salam, err..
singah sini dengan dgn berhati hati.. hehe...

GreenJade said...

salam singgah sambil membawa hati dgn berhati-hati hehehe

salam ukhwah sis :)

diana said...

jangan leka dengan kata2 manis..:P

ct N honey said...

hati-hati sangat nak mengomen,sbb kena baca berkali-kali entry hati dan hati-hati ini takut tak faham..nanti ada orang yg sakit hati pula..tak pun geli hati membacanya..

eqbalzack said...

thanks k.chik singgah blog eq..
exam abes dah..so skrg nak settlekan research semula...

toyolkiut said...

ringkas tp sangat jelas..
paham la kakchik..

::Budak Degil:: said...

bile kite selalu makan hati, bdn jadi gemok ke kurus?..ha jawab kak..hehehe

cik bahulu oren said...

ikut rs hati mati..hehe

azzey said...

ikut hati pon...sudahnya blh sakit hati....

deAnza-wAnda said...

kalau x jage hati sakit hati la kc ooi...