Thursday, June 23, 2011

Ku lihat Hijau

Bukak je pintu rumah, nampak Gold. Pandang kiri ..pandang depan .. pandang bawah .. Ku lihat hijau. Bagus, kan. Sejuk mata.

Sirih bertemu urat ~ Katanya baik untuk yang mahu bertemu jodoh. Terlebih subur sampai merayap gi rumah sebelah. Sib baik Mat dan Lin oke aje. 


Dah berbunga. Wangi sangat bila lalu sebelah dia. Nanti dah berbuah ari-ari minum air limau le kita. Wahhh .. boleh selim. Hihi.



Korang datang ai sambut dengan karpet hijau. Yang merah lum mampu lagi. Hihi.

Tinggi bebenor dah pokok daun kari ni. Melangut kita memandangnya.

Kurang vitamin Daun Tomyam ai ni. Siannn .. Tuannya terlebih. Hihi.

20 comments:

Tina Othman said...

pandainya kc tanam pokok, untung rumah ada kawasan ni kan, jimat

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

wah kc siap berkebun lg tu....cayalah..

sarah-najwan said...

wah..bagus KCE ni..rajin berbudi pada tanah..hehhe..bole gak mkn hasilnya..

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

dtg dari blog atiq ;)
daun tomyam? erk--ape ea name dia? lupe..hihihi~

cucu umie said...

memang bgus pon kt kawasan rumah kita tanam rumput nie..bgus untuk pengihtn..

risa said...

mak aihhh dalam sibuk2 pon sempat berbudi pada tanah eh...kagummmmm
saye punya pokok2 tu dah sama tinggi ngan lalang!! ayarkkkk

aizamia3 said...

wah bestnya.. pokok kari ku baru sampai paras pinggangku.. en. suami cakap macam tuan dia.. huhuh... tapi bestlah tengok tanaman tu.. subur hijau.. ni tetiba nak rajinkan diriku ini..

Farah Shamsudin said...

Ouch!! KC memang sangat rajin..suke tgk ade color2 hijau nii..

diana said...

masak pandai tanam pokok pun pandai..
kita pulak tanam pokok semuanya tak cukup zat..
heheh

eelobor said...

wahhh...bagusnya dia. sempat lagi yer....

eqbalzack said...

salam kak chik...
hadiah GA BALI eq dah pos semalam (22/6/2011). insyaAllah esok/next week akan sampai...OK

Cik Ina Do do Cheng said...

kak cik , bestnya permandangan hijau.cik ina suka sangat. lagi satu part daun tomyam memang ulat berminat sangat.kat rumah cik ina habis togel.

Ezzah Aziz said...

wey...dah besar pokok kari tu...maknanya dah lama aku tak dtg umah hang...

Ati Masrif said...

amboiii

dalam bz kesana ...
kemari....sempat bercucuk
tanam tu...

mesti tangan sejuk ni
semua menjadi :)

Ct Arina said...

WOW! rajinnye kc bekebun!

makdara TERdiva said...

wah! KC leh geng dgn mak kita :)
suka tanam maacm2 belakang rumah tu

Ibu Darwisy said...

wah..KC rajinnye..KC ni super power la..

Mak Wardah said...

Kc, hilang ngantuk....Tqvm

munna said...

bestnya kc..berkebun....dah ada hasil pun...

Peri PiA said...

bestnya bestnya!