Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Ada ubi ada batas ..

Ada ubi ada batas .. orang berbudi nanti kita balas. 

Somebody have been asking me this questions lately ...

Apasal baik sangat dengan dia?
What did u get back in return?
Apasal sebuk sangat nak tolong dia?
Kenapa tak suruh dia buat sendiri?


My answer is simple :~
Buat baik selagi terdaya. Moga-moga ada ganjaran pahala.
Soal balas membalas .. bukan urusan kita. Andai tiada balasan dari dia ..
jgn kecewa. Ganjaran keikhlasan datang dgn berbagai cara.
So, jgn berkira. 

17 comments:

Munirah said...

betul tu..tak rugi buat baik dgn org kan..tak dpt balasan dunia pun, dpt balasan akhirat :)

diana said...

ikhlas saja..
itu la yang sebaik nya...
kalau dia niat nak aniaya kita,ada la balasan untuk dia..
kita tak layak nak menghukum...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bila kita buat baik..kdg2 org lain yg bls..so tak rugi kan?

Syazwan said...

betol tu..
buat baik kat orang, jngan harapkan balasan, biar ikhlas..

Bulan said...

betol tue kak :)

psst: lame x nmpk akak.busy ke?

Bulan said...

betol tue kak :)

psst: lame x nmpk akak.busy ke?

ct N honey said...

betul tu..buat dengan iklas biar Allah yg membalasnya

alinac lover said...

btol tu kak

Peri PiA said...

tak baik dendam2 kan

eliyaezlinalias said...

nak adopt ciri baek kc neh dlm dri sendiri~

risa said...

betul lah kak...kengkadang sedih je bila satu kesalahan org terus takleh nak terima kite, biarpon dah berjuta2 kali kite jelaskan...emmmm selagi terdaya buat baik je lah kan kan..
rindu kakchik!

SANDRA AZWAN said...

Betul la Kak Chik...kite hidup kat dunia nie tak payah la nak berkira....tak best la..kan?

Gayahspears said...

setuju...

MamaYatie said...

kadangkala pulangannya dtg tanpa kita sedar..yg penting ikhlas yer dak!

makdara TERdiva said...

saya komen secara berjemaah semua N3 KC..x de ole2 ke KC dari jakarta?? ehem..ehem..

Liza @ Adzriel AB said...

betul tu..jgn berkira. lainlah kalau org tu ada buat yg tak baik pada kita, mmg tak patut tolong pun.

kakyon said...

suka jawapan kakchik..terbaik punya..:)