Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Banyaknya "C" ..

Sepanjang kitorang 'explore' Jakarta-Bandung, banyak betul daerah yang bermula dgn huruf 'C' di sana.

Cibubur         Cianjur          Cikunir       Cibatu        Ciputat        Ciwidey        Cipacing        Cijapati
Cicalengka    Cirebon         Cimahang   Cibiuk        Cibedug       Cikampek    Cihampelas    Cipedes
Cipularang     Cisomang      Cipada       Cikalong    Cileunyi        Cimahi         Cicadas          Cicaheum
Ciwastra        Cibaduyut     Ciamis        Cipaganti    Cigeureung   Cibatomas   Cibeuti           Cipeundeuy
Cibiru            Curug Cindulang              Cililitan       Caheum       Cipatujuh     Cirebon          Cibadak
Caheum         Ciawi

Katanya "Ci" bermaksud "air". So, mungkin banyak "ong" kot kalo guna perkataan yg mula dengan suku kata "C'" ni. Yg pastinya memang banyak betul "C". Tapi jgn terkejut .. kat sana juga ada "Sentul" dan "Subang" mcm kat tempat kita. Tak rasa mcm kat oversea la u ols .. rasa mcm kat tempat sendiri je. Hihi.

21 comments:

Isteri Encek Bard said...

wah kaya ngan c kat sana yer KC

mizzkechique said...

C situ sana sini... hahaha

alinac lover said...

byk c ek

eliyaezlinalias said...

cicak cili cikgu curi cawan cuma cermat cepat cemas!!!!
hahahahah
takuasa~~

saya KILA said...

waa . hebatlah . HAHA -
C C C . iya C . hehee :D

Mama Kembar 3 said...

perghh mmg banyak betul C.

Tapi C yang mama paling suka ialah... COACH! aka handbag pojaan hati ku hehehe ;-)

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

Memang akan rasa mcm kat tempat sendiri sbb org kita banyak betul kat sana hehe

ct N honey said...

kelakar2 lah nama tempatnya...makna dlm bahasa kita lain maknanya..

risa said...

comel cangat cemuanye..hehehe

kakcik said...

Tu belum masuk cabe(cili), cicak, CIPUT dan CINABENG lagi! hehehe...

cik panadol said...

hish masalah mcm ni...sy ade masalah utk sebut huruf C tu...cmne nk g sane nih?

ctpayong said...

ingatkan banyak 'C' tu...banyak songeh sbb 'C' stand for cikadak...hoho.

diana said...

c dimana-mana..:)

Ujang9897 said...

mak oi...patut la hantu kak limah pun ikut C jer

"ce citer ce citer,,"

munna said...

berbelit lidah menyebutnya kc...

Ati Masrif said...

wah..ini pengetahuan baru ni :)

missSenget said...

dah xyah makn vitamin C..
kekeke...

makdara TERdiva said...

cucur kodok..eh!

Alin Marlini said...

yang subang tu Alin penah nengok KC

mr.curly said...

mak ai!!..byk ehh huruf C..hikhik

Daddy Ziyyad said...

kebanyakkan nama tempat tu pun, agak lawak...ekekeke