Wednesday, June 22, 2011

Terlalu mahu

Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
* Lirik lagu Pokok oleh MUH featuring Hazama *

Tu la manusia, kan. Ada kalanya terlalu mengikut hati dan perasaan.  Terlalu mengikut kehendak dan kemahuan  .. bukan keperluan. Pantang dengar sesuatu terus nak .. nak .. nak. Terlupa nak timbang adakah itu keperluan atau kehendak? 

14 comments:

Tina Othman said...

selalu keliru antara keperluan atau kehendak

diana said...

tengok je nak..
memang selalu ada rasa gitu..cuma
tak nak la luahkan..sebab tau ada sesetengah perkara kita nak kita kena korbankan..
bukan semua benda kita boleh dapat..

risa said...

manusia memang tamak! kan kan kan

Farah Shamsudin said...

selalunya wanita la kak.. pantang ade duet lebih sikit.. mesti nak je.. sampai terlupe itu adalah kehendak! saya la tu slalu sangat macam tu! bila la nak berubah ni..

Ati Masrif said...

sebab itu kat sekolah menengah
dulu dah di ajar antara keperluan
dan kehendak..

ingat lagi tak..hihi

makdara TERdiva said...

kehendak tu selalunya 'evil' yg hembuskan..hehe

Mama Likha said...

chayoklah kc layan lgu hazama :)
tu kata bestkan lirik2 die kc....

ozzy said...

biasanya ia terjadi kalau seseorg itu berkemampuan tetapi ada juga yg sengaja nak menunjuk walau x mampu.. apa org lain ada dia pun nak juga

Mama Zharfan said...

kurang layan lagu2 baru--me spesis retro heheh

cleverspider55 a.k.a alam1cinta said...

nafsu selalunya mengelirukan akal sihat kita..

Hanis Azla said...

bila dah berkehendak tu.. semua benda jadi keperluan kan kak..

Bulan said...

betol kak.kemahuan tue lah yg mengabaikan keperluan.mengabaikan kepentingan

ct N honey said...

nafsu besar,semua nak

Ct Arina said...

sebab tulah wujudnye 'kos lepas'. kc amik ekonomi x dulu? ehe