Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Kalau terlalu baik ..

Org kata bertolak ansur tu penting.
Org kata what u give u get back.
Org kata memberi dan menerima.
Org kata buat baik berpada-pada.
Org kata buat baik akan dibalas baik juga.


Camni ke muka org baik? Haha ..
Suka sgt buat n3 brgmbr
Mcm la u ols nk tgk sgt muka i, kan. Hihi ..


Tapi bila kita berbuat baik dgn seikhlas-ikhlasnya pastu org ambek kesempatan kat kita, camna? What should we do? Biarkan diri dipergunakan atau  ........ ?

18 comments:

deAnza-wAnda said...

dont give a damn kakchik.. jangan terlalu baek sangat nanti kita sendiri yang sakit...

eliyaezlinalias said...

mak sya kata buat baik berpada-pada...

Ujang9897 said...

nk jer tgk muke..hee

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

buat baik berpada2...skali orang xbaik kita...awas ko..eida seribu kali akan buat xbaik kat orang tue..hahaha gila pendendam kan..not gud...jangan tiru aksi nie.. :P

nazirulhazwan~ said...

sis penah dgr pepatah yg popular kan??

buat baik BERPADA2
buat jahat JANGAN SEKALI.

mean ; buat baik kene ade limit
buat jahat jgn buat sekali, buat byk kali.hahaha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

betul kata naz tu sis..kena ada limit..klu tak org yg tak tau malu pijak2 kepala kita..huhu

diana said...

sentiasa sudi tengok..
letak banyak2 pun tak pe..
heheh

sharaBUNGA said...

cun cun
ngorat leyh ? :)

sarah-najwan said...

huhu..lebih berhati2 lah kakchik..xbestkan..kita buat baik utk deme..deme amik ksmpatan pulak..nyaknyo ko kito..

**umo kakchik ngan saya sama tau..hehe

Cik Tom said...

muka akak mmg baik+comel..hehe

akak...cik tom dah pernah bc entry akak psl besday hanis zalikha tue sblm ni...cantik la diam..suka tgk :)

kalau jumpa hanis zalikha or mak dia..ckp cik tom minat sgt ngan diorg berdua..tp more to silent reader..hih

Amy Syaquena said...

As'salam..

bersihnya muka akak , apa peyuanya sejuk je mata memandang..jangan salah faham pulak nie pukan saje nak puji tapi nie betul2 ikhlas.. kalau ada petua leh la share..

Ati Masrif said...

senang cerita
baik buat baik pada yg baik pada kita
hihi..hati pun tak sakit

s1t1 2uL41k4 said...

buat baik berpada-pada, jahat jangan sekali.. =)

My Little Diary said...

salam

tuhan itu maha adil kak...
sentiasa lah berbuat baik, kalau org amik kesempatan, pasti ada balasannya.

Aku Ibu Muda said...

kak chik, org pijak kita, kita pijak org tu balik..hihii..tu cara nak balas org x kenang jasa kan..ahaks! main kasar sket :)


Entry terkini:
Kemalangan? Apa nak buat ni???
Kehidupan seorang callman siri I

kakchik@ella said...

ujang, diana, sharabunga, ciktom:-
suka tgk eh? eleh .. kita tk lawa mcm Miss world u. hehe ..

Amy Saquena :-
takda petua tpi prcaya apa didlm akan kelihatan diluar. hehe ..

kakchik@ella said...

naz :- buat jahat jgn sekali, tp byk kali? haha .. lawak tu bro.

Lydia, wanda, cikgu sarah :- btl tu. niat kita baik nk mnolong tp org ambek ksempatan.

Azwan@Mr Money said...

xpe kak, berserah jer... suatu hari nanti mesti tuhan, kalau bukan sekarang, mgkin masa akan datang... manusia rambut je sama hitam, hati len2....