Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

SEGMEN : TERIMA KASIH



Disebabkan  i always appreciate people by wishing them Terima Kasih, I want to join Segmen : Terima Kasih by Ben Ashaari.

Terima kasih kerana sudi cuci  mata dgn banner Adik Ben ni ye. 
Hehe ..

Tahun 2000, aku pernah tolong seorg budak lelaki, saudara terdekatku jugak. Beria-ia aku menolong, aku naik turun teksi. Dari Selayang ke Balai Polis PJ, pastu ke Balai Polis Cheras pulak. Aku kuatkan hati dan berani kan diri jumpa org tu, org ni. Seikhlas-ikhlas hati aku menolong. Sepuluh tahun berlalu .. jgnkan dia appreciate apa yg aku buat, ucapan Terima Kasih pun aku tak penah dgr dari mulut dia sampai sekarang. Tak pa lah, Tuhan ada. Moga Tuhan buka hati kau utk berubah menjadi insan yg lebih berhemah. AMIN.

Aku selalu tekankan kat Aiman, ucapkan Terima Kasih pada setiap benda yg kita terima tak kira kecik atau besar perkara tersebut. Even kalo Budak kedai mamak tu antar air kat kita pun, say Thank you to him. Tak kira arr dia Bangla ke, dari benua lain ke, dia dua alam ke .... hehe. Dlm hidup, jgn sesekali kita pandang rendah pada sesiapa pun. Dgn hanya ucapkan dua patah perkataan tu, u can make people happy. Tersenyum dia membalas ucapan Terima Kasih kita, seakan hiang rasa penat lelah dia bekerja. So, why not?? Just say Thank You to them. Tak susah, kan.

Ucapan Terima Kasih paling ikhlas aku terima ialah dari seorang Supir yang pernah aku pakai khidmatnya di Jakarta dulu. Beria-ia dia terharu dgn wang saku yg aku bagi buat dia dan famili. Ya Ampun Bu, Makasih byk-byk ya Bu. Sudah byk diberi. Aku boleh rasa ucapan Terima Kasih tu dari hati dia sampai aku lak terkedu. Hehe ..

Rasanya hari ni, belum lagi terlupa nak ucap Terima Kasih kat sesiapa. Kat my Coach pagi tadi dah, kat my bibik dah, kat Mamak Kedai tadi pun dah, kat kedai hardware tadi pun sudah. Do i miss anyone? Mintak maaf la ye kalo ada yg terlepas pandang, I ni dah tua u. Haha ..

Ok lah. Terima Kasih Ben (ni ucap 'advance' tau, bkn terlupa). Haha ..


Thanks for reading this, my lovely readers. Terima Kasih lagi?? Kan dah cakap tadi, aku suka dgn ucapan Terima Kasih tu. Haha ..








24 comments:

eliyaezlinalias said...

mekasih kak chik sudi kawan ngn kita...muah!

Adam said...

Hehe. Seronok denga ucapan terima kasih ni.

Kalau org ucap terima kasih cm tu, memang tersentuh la hati kan. :)

Kak Mahh said...

Alhamdulillah sihat.tq dtg baca blog,saya n suami now di Banda Aceh...ini hr ke 2 kami ride bermotor di sini,,,insyaallah ada peluang akan cuba jejak balas rakan...entry baru tetap ada...

Anonymous said...

dgan ucap thanks jer will make people really happy n rasa dri di hargai... =)

Ati Masrif said...

terima kasih kakchik ella sudi jadi
kawan saya ^_^

masa kita kerja di hotel dulu..mat saleh2 suka say TQ ..even kita ni pekerja saje..i learn fr them..ngeh3

Nazterjah said...

wah...join Ben punya segmen ye..samalah kite..uhuu

Tok Esah said...

ucap terima kasih gak..

kisah tok esah ucap terima kasih

nazirulhazwan~ said...

kak cik. klu kak cik bg saye wang saku, lagi bbyk sy punye terima kasih dari supir tu.hehe

Unknown said...

kakchik..
terima kasih sebab selalu datang blog kita.walupun kadang2 kita tak singgah blog kakchik..
hehheeh

Izzah said...

interesting..cool...layannnzzzz...

Kak Amy said...

As'salam..

amy teringin gak nak join tapi amy cari link bacak dekat en.ben x de pun..ingatkan dah tutup x pe la akak buat kira open lagi la erk..nak join same la

Unknown said...

i loike.. :D

azzey said...

kakchik@ella: time kasih gak utk akak krn berkongsi cerita....:)

Nur Mudrikah said...

biasalah manusia. tak semua tahu menghargai..so, kena didik dari awal utk menghargai org lain..

Aishot said...

terima aksih kak ella sebab sudi menjenguk blog saya yang murahan tu

kakyon said...

Seikhlasnya ella..akak ucap ribuan terimakasih..kerana sudi berkawan dengan akak.kalau nak ikutkan..siapalah akak ni kan.. untuk di jadikan kawan..hehe.harap hubungan ini berkekalan..

kekadang perasan jugak..ada orang yang tak sudi nak berkawan, akak aje beria2 nak berkawan.apapun terimakasih juga kepada mereka yang tak suditu..

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

nak say terima kasih jugak laah untuk kak chikk! heee.. sbb sb sbb sudi singgah blog kita tauu! hee;)

terima kasih, graciassss!

nia said...

terima kasih kakchik@ella sudi jenguk blog saya...

alexayussida said...

terima kasih sbb kwn ngn yus,singgah blog yus,beri nasihat etc...

hehe..akak!yuss bz sgt mngu ni..n akn bz smpai ujun bulan i guess..insyaAllah wiken akn cuba blogwalking:)

nak marathon baca sume entri akak yg terlpas ni..huhu..

Unknown said...

trima kasih k'chik jadi kerana sgt baik, peramah..bla..bla.bla..mujur jumpa org cam k'chik, kalau tk dh nak tutup blog nur tu..hihi

Pepel BoNda AmaNi said...

sama2 kasih sis...n terima kasih jugak sebab slalu datang my 'umah'

Misz-ella said...

Alahai kawan-kawan semua,

Time kasih sbb sudi baca dn berkawan dgn kita.

Sapa la kita ni, kan. Hehe ..

aienzcruzzle said...

jalan2 dari blog ben..
jemput singgah blog saye..=)
http://aienzcruzzle.blogspot.com/

logorithm said...

Terima kasih KakChik!