Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Sayang anak??

Sapa ada anak? Amboi .. ramai yg angkat tangan eh. Hehe .. Ramai tak anak korang? Anak kita sorang je. Tang tu kita memang tak leh lawan korang. Hehe ..

Orang kata, sayang anak tangan-tangankan. Kita jarang tangankan anak. Bukan apa .. sebab nanti tangan kita yang sakit balik. Hehe ..  Jarang bukan bermakna tak pukul langsung tau. Masa kecik dulu, kalo nakal mesti kena dengan kita. Eh .. sekarang pun camtu gak la. Tapi kita dah terrer dah, dah tak pakai tangan dah .. kita capai hanger ke .. janji tangan kita tak sakit. Lagipun pernah dulu ada org bgitau kita - bukankah setiap sentuhan itu sepatutnya penuh dgn rasa kasih dan sayang?? Kalau sentuhan itu memberi rasa yang menyakitkan itu mendera namanya!! Haha ....

Dari hari ni sampai hujung minggu ni kita sepi tanpa anak. Anak kita ikut Mak Johor balik kampung. Makanya hujung minggu ni harus dan wajiblah kita balik ke Segamat untuk menjemput anak kita pulang. Kita suka antar anak kita duduk dgn org. Kdg-kdg dia duk dgn mertua kita .. kdg-kdg dgn adik kita ... Bukan apa, kita nak dia tau mcamana rasanya hidup dengan org, supaya dia lebih hargai apa yang dia ada. Kita nak dia berdikari, belajar sesuaikan diri dengan keadaan dan situasi. Bkn bermakna dia sorang kita manjakan dia gila-gila. Tak arr kita buat dia sampai camtu. Hehe .. 


Percaya tak bahawa dlm rmh kita, tiap org kena cuci dan lipat baju sendiri? Kita tak penah buat utk diaorg. Bkn sebab kita malas atau tak da masa. Tapi sebab kita sayang diaorg. Mana lah tau, kot-kot esok umur kita tak panjang, sekurang-kurangnya kita dah ajar anak kita berdikari. Tak la dia 'lost'. Kalo dia boleh uruskan diri dia sendiri pun dah cukup baik.


Ni la anak kita
Makin besar makin sepet mata dia.
Ikut belah aku la tu. Hehe ..

P/s : Baru lepas jumpa Mak Johor semalam. Tu psl entry berkita-kita. hehe ..

22 comments:

deAnza-wAnda said...

akak johor kt mane ye?? bole tahan ank akak ni..bole la wanda isi borang kan huhuhu

miya said...

sayang anak hanger2 kan.. haha!

alexa yussida said...

ade anak tp spesies lain:p heee

sarah-najwan said...

saya pom gtu kakchik..
jika kita pok pok anak tu
bukan marah benci
tapi utk bg pengajaran kan..

anak ialah permata hati kita..
xkira sorang atau ramai..

kakchik@ella said...

Kat jementah wanda ..

Miya .. i loike .. heh

anak tekak, anak mata, anak telinga ke yuss??

btul sgt2 tu cikgu ..

eliyaezlinalias said...

sayang jugak anak-anak-anak kita...(*_*)

diana said...

kalau anak buat silap kita tegur..
silap yang sama lagi kita bagi peringatan..
silap yang sama lagi bagi hanger la..

tak mau besar nanti orang kata kita tak ajar ank.

kakyon said...

teringat, masih terasa lagi sakitnya airtangan emak..huhu..

Heidi Shafiq said...

bgusnye dh pndai berdikari.. :)

alinac lover said...

heheh bgus ajar anak mcm tu

tu la..mata sepet je nengok yer

Cik Tom said...

cik tom xde ank lg..sbb xkahwin lg..hehe

bgs la..kak ella ajar anak akak...

thanks bg moral support kt cik tom ye..syg akak :)

SyilAdlin said...

salam kak chik...
budak2 skrg ni ssh kita nk didik..kalo pukul dia kata mak ayah xsyg...bila kita biarkan pon diorg ckp xsyg...nk mnja2kan tkt nti naik kepala...hai..fening..fening...

Gayahspears said...

eh cam knai la..
ni Aiman kan akak??? huhu

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sayang anak...cium sampai dia nangis...hehehhe tue eida la...kak..selalu buat amani cam tue...

makdara TERdiva said...

kakchikkkk, anak2 rebina saya pun lipat kain sendiri tawww..memang sengaja opah dia train cenggitu..kalau dengan saya..memang manjalah abg & adik tu..sbb sume uminye yg buat..hikhiks!

AngahSayang2314 said...

yer ke anak nie???

azzey said...

kakchik@ ella: anak akak ngan ank kita dah dekat sama besor nya....heh3....

::Budak Degil:: said...

ohh..cik abg aku lah!..aahahaha..
dah makin tggi nampaknye...^_^

Fathiah Rosdi said...

ecece...tgk gya,ank pon dh mgkut mak die ouh..uhu

N@di@ said...

nmpak macam q haidar lah akak hahaha

Syima Emi said...

dah besar dah anak akak yeee... insya Allah semoga akan menjadi anak yang soleh.. Syurga di bawah telapak kaki ibu..

Anonymous said...

anugerah dari ALLAH..yg amat2 berharga...kekuatan dtg dari mereka