Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Victory ..

A day of victory. Hari kemenangan. Ringan minda dan bahu bila berjaya menyelesaikan isu yg bertakhta di hati. Satu kepuasan bila berjaya melawan keinginan diri, bila berjaya ketepikan 'rasa' dan 'ingin' sebaliknya memilih 'rasional dan logik' dlm membuat sesuatu keputusan. Bila berjaya singkirkan rasa rindu dan syg di antara dua persimpangan.


Susah kan kita nak melawan kehendak dan nafsu? Org makan angin, kita nak makan angin. Org buat camni, kita teringin. Tapi itu engkau, bukan aku. Aku bangga kerana menjadi diri sendiri. Abah, mama .. terima kasih atas didikan dan kasih syg yg diberi selama ini. Hanya Tuhan yang bisa membalas segala-galanya. Amin.


p/s : ter 'feeling' Tun Teja lak dlm n3 ni. hihi ..










9 comments:

diana said...

bersyukur dengan apa yang kita ada..
kalau tak de macam orng lain,tak pe la..
pasrah je..
ada lah rezeki kita kalau tuhan nak bagi..
ikut kan rasa "nak" memang macam2 benda kita nak..
cuma kadang2 kita kena sedar diri jugak..

alexa yussida said...

hai tun teja..hehe

dalam persimpangn?dah macam lagu nora dah kak

deAnza-wAnda said...

btol kakchik.. pompuan 9 nafsu nak wat camne kan..hehhhe

CT said...

btl2..akak sokong jd diri sendiri...x pun kepoh sikit2 je...hahaha

noreed said...

sebenarnya yg paling sukar ditangkis adalah nafsu keinginan diri sendiri kan, kak chik?

Woofer Storm said...

alhmdllh,jngn terbuang angin sda la kak.heheee kidding^^

Marina Monroe said...

Alhamdulillah..bila dpt bunuh nafsu yang bukan2. Tak leh ikut orang..N2 yang bagus..

Nadia Abdullah said...

salam kakchik..biasa ler 2 kdg2 kita nak follow org kdg2 org follow kita :P

azzey said...

kakachik@ella: tukar kepada TUN ELLA le kak..hi3....