Gelap tapi bersuluh

Tuesday, January 25, 2011

Hilang gelap diterangi cahaya lampu suluh
atau diterangi api lilin
atau dari sinaran lampu minyak tanah
atau dari lampu gasoline
atau dari lilin beraromaterapi
atau dari 'rechargeable lamp'

Hilang kebosanan malam yang gelap
bila ditemani gurau senda gelak ketawa jiran tetangga

Dan akhirnya pabila bekalan elektrik datang lagi
'lappy' ini jugak yg ku cari ..
Blog ini jugak yg mendpt sentuhan jari-jari halusku
(lagi 10 tahun tukar jari-jari kecutku. Haha ..)

Two hours beb, without electricity. Donno y .. bekalan elektrik terputus sementara. Nak pasang 'generator' kesian pulak kat jiran tetangga. Rumah diaorg gelap, kita pulak terang benderang. Tak patut la sangat, kan. So, marilah kita bergelap bersama. Moga-moga hidup kita rukun dan damai. Hihi ..

Boring kan bila tiba-tiba tak da api. Nak tido pun 'feel' tak da mari. Mcm mana nak ada feel, mata nak pejam, tangan nak berkipas. Tak sefahaman langsung!! Hihi .. So, i went to closed neighbour house and chat with them. Sama-sama gelak ketawa bergurau senda dlm gelap. 

Kalau diberi pilihan, korang pilih yg mana? Takda api or takda air? Aku tak nak pilih. Aku nak dua-dua. Hihi ..


You Might Also Like

21 comments

Follow by Email

Like My Facebook

https://www.facebook.com/norzaila.ismail