Thursday, January 27, 2011

Sayur mentah pun sedap lah ..

Sesekali, jom kita makan sayur mentah. Melayu panggil ulam. Omputeh panggil salad. Melayu  cicah sambal belacan, Omputeh cicah sos Thousand Island la .. Mayonis la .. bla .. bla .. bla. Hihi ..

Mkn tengahari dgn ulam omputeh ~ Salad
Dah tak da idea nak makan apa.

Yg ni bkn ulam tapi tukang makan ulam Omputeh tu. Hihi ..


22 comments:

ceritera asni said...

look so deliciouss..
KC,bila nak buat show masak tentang mee bandung muar... ;(

Pembawa_Wacana said...

Bila perutku berasa lapar...tengok sayur pun perutku boleh menyanyi...:D

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

adik x jmp nasix leh la sis..hehe.cam tak kenyang je walau dah sendawa..huhu

diana said...

sedap tu kakchik..
kita suka timun..
heheh

Mama Zharfan said...

me suka mkn salad+timun, me gauk dgn mayonis, sbb me tak reti nak buat coleslow ehhehe
tp kalau mkn mayonis boleh jd gemuk, betul ke kak chik?

anyway, me suka pic tukang kn sayur tu..runcing dagunya :) slim sungguh my beloved sis ni :)

tomatokering :) said...

wahh~ mcm sedap ! nak ! :D

jom join GA tomato & meaw :)

BUNGA said...

dah lama saya x makan ulam... asik makan salad jer... pos sini sikit kat ulam.. hehehe

Woofer Storm said...

tak nak mkn ulam,hehee tapi respek dgn tuam makan ulam ni..makan smpai kenyang kak^^

Maria James said...

errmmm...x makan sayur. hahahahah..

Cikgu Nurin said...

Adey...makan ulam omputeh bley lari diet nih...

munna said...

klu dah suka gossip pasal makan ni... semuanya nampak sodapp aje...

Desk Of Carlo Santeekee said...

Salam..

Waa.. Esok kena singgah subway la.. da lama makan sana.. hihi

sissyira said...

salam

saya jangankan sayur mentah, sayur masak pun tak makan,,,huhuhu

Ati Masrif said...

salam ella,

kita suka makan ulam raja dan
kacang botol

belajar makan ulam dgn kawan2
bila dah kerja

Ati Masrif said...

tapi sekarang susah dpt ulam

kita selalu beli salad je..hihi
tapi makan dgn nasi bukan sos

azzey said...

ulam pon sodap kan kak...:)

AngahSayang2314 said...

sedapnyerrrrrrrr.....hehehee

Ujang9897 said...

sy tak mkn sayur..hehe

alinac lover said...

yong suka!

ulam kat DOME pon sodap hahahhaha

CIK TOM said...

nmpk sedap...

toyolkiut said...

TK sume ulam pun suka..
selera sikit mkn nasi ada ulam ni..

deAnza-wAnda said...

yang bab tuh i like....