Aritu ada org mintak resepi Butter Prawn

Sunday, January 30, 2011

Aritu ada org mintak resepi Butter Prawn kat ai. Ai pun dah janji akan bagi resepi kat dia. So Azzey dear, this is for u ye.


Actually Butter prawn ni ada dua jenis. Yg berserdak garing (dicampur telur) pun ada, yg basah mcm yg ai buat selalu ni pun ada. So, i bagi resepi yg ai buat selalu la ye. Eleh .. tu je yg ai tau pun. Hihi ..

Potong dadu bwg putih, hiris daun kari, butter, 
susu cair dan udang yg dah digoreng separuh masak

Tumis bwg putih + daun kari menggunakan butter yg dah dicairkan,
masukkan udang, kacau-kacau, pastu masukkan susu cair. Kacau sampai kering. 
Jaga api tau. Hangit kang susah. Hihi ..

Ikan bawal suwit sour.

Ekceli pagi ni bangun lambat. 7:15 baru terjaga .. terlepas solat Subuh. Mana dan nak Subuh kalo bangunnya 'time' matahari dah tinggi. Walau terlambat bangun, sempat lagi masak 2 lauk for my Bodyguard si Aiman Yusuf. Selamat makan-makan, Aiman.




You Might Also Like

18 comments

Follow by Email

Like My Facebook

put your fb fan page like here