Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Cinta je tak cukup utk bahagia

Kawan saya sedang bercinta. Hangatttt lah sangat cinta dia.Walaupun saya tua, kwn saya ramai yg muda ok .. tu pasal ada yg sedang bercinta. Hihi ..


Cinta buat dia buta. Demi cinta, aku terima dia seadanya, biarlah dia macam tu pun, aku tetap cintakan dia - begitu kata kawan saya.


Kalau begitu lah tanggapan dan penerimaan dia tentang cinta, ibarat mencurah air di daun keladi lah nasihat kita, kan. 


Cinta sahaja tak cukup utk membina sebuah rumahtangga yang bahagia. Cinta harus datang dengan rasa tanggungjawab, sayang menyayangi, saling ambil berat satu sama lain, menjaga hati dan perasaan pasangan. Love is two ways .. bukan one way. Apa maknanya lafaz cinta kalau kau hanya memberi bukan dia. Apa maknanya cinta dia kalau sekadar lafaz tidak disertai dengan tindakbalas dan perbuatan? Apa maknanya cinta dia kalau sewenang-wenangnya hati kau disakiti?


Buka lah mata dan hatimu wahai teman. Sebelum kau terlewat .. sebelum hubungan itu pergi jauh dan jauh lagi.




16 comments:

azila said...

agreed!!!btol k.chik..zaman bercinta semuanya indah, tp keindahan tu xmungkin dpt dikekalkan tanpa ada rasa t/jawab, tolak ansur dan persefahaman dlm diri setiap pasangan:)

Ujang9897 said...

erm...

nak kawin nie kene stdy dgn kakchik nie..=)

sarah-najwan said...

betul kakchik
makan cinta aje xcukup skrg
tapi org yg mabuk cinta mmg xfikir apa dah..
kentut pom wangi..nasihat org xdgr dah..buang emak buang sedara pun ade..

nati dah kawin..merana hidup baru tau langit tggi rendah..

kene fikir masak2 sblum meneruskn cinta..lagilah skrg dunia materialistik dan betapa pentingnya $$$$..kene fikir jgk tu..

J.M.R said...

ada apa dengan cinta sebenanrya?:-p

Nurul Jaliah said...

cinta itu tak buta..org yg bercinta itu buta..huhuhu

diana said...

umur berapa budak tu kakchik??
kadang2 kita ni nasihat sebab kita lebih dulu rasa pahit manis nye cinta..
tapi bila kita tegur depa anggap
kita tak pernah lalui macam depa rasa/..
sebab tu tiba2 depa jadi buta..
kesian..!

kakchik@ella said...

@azila, setuju kan dgn kc. hihi ..

kakchik@ella said...

@Ujang, moga2 Ujang jd suami yg menyenangkan hati sang isteri dgn tnggungjwb, ksh syg, brtolak ansur dn mcm2 lgi. ssah nk cri hsbnd cmtu skrg ni dik

kakchik@ella said...

@sarahnajwan, awak btl. sya stuju sgt2.

kakchik@ella said...

@J.M.R. takda apa2 kalau brsandarkan prkataan cinta semata-mata.

kakchik@ella said...

@Nurul Jaliah, stuju!! sbnrnya cinta itu indah tp yg bercinta itu buta.

kakchik@ella said...

@diana, dlm 20an umurnya diana. btl diana. kita dh lalui bkn shj alam percintaan tp juga prkhwinan, kan.

norh said...

ku tak percaya cinta..la la la.. :)

azzey said...

Cinta tak salah kan. yg salah org yg bercinta tu....hu3...

Suara Kalbu said...

Apalah ada pada cinta.

Masa bercinta memanglah boleh buat modal tapi duit, sikap pasangan dan tanggungjawab juga perlu untuk menyuburkan cinta.

deAnza-wAnda said...

agreed kc... but people love to love in one way... cinta itu buta