Monday, April 25, 2011

Antara ragam Suami Isteri

"Husband and wife" ~ Suami Isteri
Perlu ke berkira?
Perlu ke amalkan sikap camni ~ Balik kg u .. u la kuar duit.
Keluar dgn adik beradik u .. U la bayar.

Kalo isteri tak bekerja camna?
Tak yah balik kg dia la ye? 
Tak yah kuar dgn adik beradik dia la ye?

Bukankah perkahwinan itu satu perkongsian hidup?
Ada juga yang berkira ye?
Ish .. pelik.
Tapi bukan semua. Segelintir je yg amalkan sikap camni.

Pandai-pandai la ye .. Janji Bahagia.


23 comments:

qemaishak said...

sepakat membawa berkat
kalau dah ade sifat berkira lam family susah la kan..

Aku Ibu Muda said...

Kitorang buat mcm ni KC..haha...tp perjanjian di mulut je lah...

sampai part kuar duit tu mana2 pon x kesah....hihii

MamaEma said...

sama-sama keluarkan duit..masing2 pun dari kampung yg sama...saya keluarkan duit minyak...suami keluarkan duit makan...gitulah selalu

Ibu Darwisy Comey-Lotey said...

alhamdulillah..bukan nak kate besar tapi itulah tanggung jawab seorg suami..isteri pulak haruslah ihklas membantu suami..betul x kak chik?

Peri PiA said...

ish mcm xbesh je mcm tu

same2 la

Lagenda said...

wahahaha..mak cannot gi with it. Ada yg kena seligi gitu..Opsss

munna said...

Alhamdulillah... sehinggah hari ini sepakat lagi... harapnya hingga ke akhirnya

Sofya said...

alhamdulillah sehingga hari ni boleh lagi tolak ansur susah senang sama2..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

nasib baik incek su0mi kita ni baik ye...

sweet stalker said...

haha, macam mna lah atien bila dah kawin nanti.. :)

AngahSayang2314 said...

uittt sampai macam tue berkiranya....idak la temannn

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

uik
ada kes cam tu ke kak?sian lah isteri yg tak berkerja klu camtu.

Ati Masrif said...

dah nama suaki isteri
semua kan harus di share

nak hidup hingga ke akhir hayat tak..?

^_________^

risa said...

memang ada yg macam ni kak
berkira yg amat2..ape2 pon somi kena banyak mainkan peranan..tak kira isteri bekerja ke idak ke..sebab derang kan ketua kuarga...kan kak kannnn

Bulan said...

hidup kne saling melengkapi.ye idak akak?eheee

Qaseh dalia adelia said...

kedekut nyeeee ... berkira pulak tu ..hurm dalam hbgan mesti lah slg tolak ansur

makdara TERdiva said...

letih kalau dpt org yg berkira lebih2 lagi kalau antara suami dgn isteri..

lagi2 kalau isteri jer yg bertolak ansur tapi suami wat derk!

grrrrrr

Mama Likha said...

nsb baik lah Papa Likha tk berkira.. tu haa pg Bandung dia lah tanggung adik2 ipar dia.. alhamdulillah.. tk berkira langsung bab2 duit tu..

diana said...

kalau gitu suami nak makan..
"u masak sendiri la.."
"basuh baju sendiri la.."
nak berkira sangat...

::Budak Degil:: said...

oh..no komen..belum kwin, belom duduk serumah..xtau lg perangai sebenar..ekekeek..seram sungguh life bile dah kwin ni eh..huhuhu

cik bahulu oren said...

wpon xkwen lg nk cmnt jgk..hehe
mama slalu pesan ckp nnt klo kawen, ingt 1 benda, kita kawen bkn dgn psgn kita je, tp the whole fmly..so xde istilah bekira semua tu ;)

Ct Arina said...

salu camni kan kc.. nasib rina keje n ade duit sendiri.. itu penting! ;D

azzey said...

sepatutnya x leh berkira...