Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Bila diduga ..

Betul cakap org ~ Rambut sama hitam .. hati lain-lain. Kalau berpandukan kata bidalan org dulu-dulu tu .. zmn skrg lagi susah kita nak menilai sbb rambutnya dah tak nampak kaler hitam ke ..coklat ke. Yg boleh nampak kaler rambut cam aku ni sokmo la org salah paham .. salah label. Kesian org mcm aku, kan. Selalu jadi mangsa .. jadi sasaran. Jgn la camtu weih. Kan Omputeh ada cakap "Dont judge the book by it's cover. Org Melayu lak cakap Jangan tengok kulit tapi lihat isinya."


Kesimpulannya,, Hati manusia kita tak boleh baca dari luarannya sahaja. Yang nampak cantek di luar,, belum tentu indah di dalam. Dalam hidup ni kan,, walau kita cuba berlaku baik .. dugaan tetap datang tanpa diundang .. dan walau apa pun dugaan yg datang,, ni aje 'password'nya. Jgn bimbang, Tuhan sentiasa ada dengan kita. 









21 comments:

Shiela Firdaus said...

rambut kita sama kaler la kak chik! hehhehehe..

hopefully kita buleh jadik sahabat yang ikhlas ukt selama²nya~!

risa said...

saye dah biasa diduga..saye dah biasa menangis..dan saye sangat2 tabah menghadapinye

DORA KOURU said...

ske n3 kc.. :) kte polow 1x ye blog akk..nie blog kte http://navyrmnwife.blogspot.com/

faisal said...

mmmmm kata hikmat tu..

http://faisalapardi.com/

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

setiap kali diduga..pasti ada hikmahnya.tp ita harus berubah untuk memperbaiki diri kita menjadi yg lbh baik dr hari ini..itu wajib.kan sis?

RashAtie said...

adat la manusia kann....dugaan tu satu ujian....

jangan sengaja cari pasal sudah...

munna said...

setiap dugaan yang menimpa pasti ada hikmah di sebaliknya.. yg penting sentiasa bertawakal dan bersyukur apa jua yg kita ada

ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ said...

saya lebih suka buat derk jer dgn kata2 org..lagi dibalas, lagi sakit hati.. :)

Kasih Ibu Arif Atan said...

yess kak chik..
terima kasih sbb bagi inzar, insyaallah mahu muhasabah diri.. x mo jd org yg tak sedar diri...(kdg2 mcm tu)

ozzy said...

Assalam..

Betul tu..manusia sering tersilap menilai org lain.Kekadang kita juga tersilap menilai org lain.

Mummy Yani said...

org yg nampak alim pun belum tentu alimnya....sabar je la KC....

sarah-najwan said...

stended tu KCE..
manusia ni salu tgk org lain tu kurang baik dr dia..

xpa KCE..janji kita tahu sapa kita..

eliyaezlinalias said...

kata2 dr insan yang sgt ikhlas hatinya..KC ailebiu!

azila said...

btol tu kc....setuju sgt2.huhuh..sabar no

Cik Sue said...

Assalam Kak Ella..
Memang betul bidalan org tua2 tue...Rambut boleh lihat tapi hati siapa yang tahu kan hanya DIA jer...

Miza Yusof said...

sebagai manusia hidup kita semua memang sentiasa diuji.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam kak chik...DALAM maknanya n3 kak chik nih....

ejulz said...

betul tu. kita xleh menilai seseorang dari luarannya..

Jangan lupa terjah n komen k.. :) "CPK blogspot.."

Peri PiA said...

Allah sentiasa ada :)

Qaseh dalia adelia said...

betul apa yg kita buat ... Allah lihat n apa yg kita selindungkan jugak Allah lihat .. dan yg penting bila gembira or sedih yakinlah Allah sedang berikan keberkatan

toyolkiut said...

betul tu kakchik..
payah nk nilai ati sseorang kn..