Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Mee & kuncu-kuncunya

Sokmo makan nasik. ~ jom tukar selera. Kita layan mee dan kuncu-kuncunya lak eh. Jom .. jom .. cuci mata. Kalo suka pasni boleh la cari sendiri. Hihi ..

Wantan Mee kicap

Mee Rebus + sotong

Tang Hoon goreng

Mee Bandung Muar buatan mak kita. Sedap weih mak kita masak.

Bihun goreng kita buat. Kita terror goreng bihun tau. Sedap weih Bihun goreng kita ni. Eh .. perasan!! Hihi ..

Mee goreng ni pun kita masak tau. Punnnn sedap. Tak caya eh?? Percayalah .... *ala-ala Tokti nyanyi*hihi

Asam laksa ~ chef kat restoran yg masak. Kita 16 tahun kawin tak penah masak Laksa. Padahal dulu mama sokmo suh kita perisi isi ikan tu. Hihi ..

Mee Sup ~ tak sedap .. kita tak suka. 

Bihun Sup Siam ni best. Hmmmm .. marvellous!!

Hahaha .. Maggi sup kedai mamak pun ada??

Mee Tiau tomyam ~ Boleh lah tahan rasa dia. Hihi ..

Mee Kari ~ So-so je lah. Idak le buat teman teringat-ingat pun. Hihi ..

Korang, dalam banyak-banyak Mee tu kan, mana satu korang suka? Ce cita .. ce cita. Ce cita kat kita. Kita nak la tau yang mana satu idaman kalbu korang. Eh .. busybody je aku ni, kan. Hihi ..


27 comments:

Peri PiA said...

suke kue tiow halus tu

Ujang9897 said...

mee goreng..!!!!!!!!!!!

missSenget said...

wantan mee kicap tu nampak sedap..~!!!


bila kakchik ella nak blnja senget ni? :p

logorithm said...

I suka wantan mee.

Tapi kan... wantan mee yang halal takkan sesedap ngan yang tak halal sebab ia kekurangan satu ingredient wajib. Jauh bezanya! Hehe...

Serupa lah jugak ngan hokkien mee...

aqishah said...

bihun yg ada udang... kita suka... nak skit leh x.. kekkekeke

eliyaezlinalias said...

mikicaptunampaksedapsgt!

eliyaezlinalias said...

mikicaptunampaksedapsgt!

AngahSayang2314 said...

perhhh tangkap lelah tul la kc nie..pagi dah bikin hot..hot ngan makan2 yg ala2 simple2 sedap tueeee

qemaishak said...

ya Allah terliurnya qema kakchik weh, dugaan betul la..semua suka la tambah2 yg pedas huhu

My Little Diary said...

hi kakchik@ella
suke dgn mee bandung muo tu... hehe lama tak makan.. yummy..

Bulan said...

bestnye kak...teringin nk makan huhuhu

ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ said...

saya suka metiaw tomyam & laksa!

tp paling suka fisball soup ! slurrrrrrrrrp!!!

Hana Kirana said...

semua best2...
p/s.. boleh je nak kasi diskun.. nk tahu gk banyak mana?

norh said...

rupa bihun goreng tu mcm yg mak sy selalu buat..sedap..kalau tengok bihun goreng yg mcm tu, sy akan ingat sos cap arnab..he he he

Mama Zharfan said...

kc buat perut me bergendang --lpr ni hehehe

::Budak Degil:: said...

mee kari yg last tu wat sy teringat kat laksa katong PAKLI la pulak!!..feveret tu!!

alexa yussida said...

bihun goreng akak! nak nak nak..nak rasa air tgn akak..hehe masakkanlaaaa..:P

n suka juga asam laksa dan mee sup siam tuh :) mngancam kalo thai punye..berpeluh kalo makan..hehe

CIK TOM said...

cik tom tgk paling sedap bihun grg tue akak...terliur tgk..lazat..huhuhu

munna said...

walaupun dah makandgn kenyang nya... tgk je gambar ni.. lapor balik...

Lagenda said...

mee tiau tomyam yg 2nd last tu, mak tau kat kedai mana!

ahahaha..mcmana mak tau?? Mak pun kaki makan gak KC..

risa said...

kakak cantik...paling suke kite makan mihun tau..and kite buat mehun sedap...hehehe jom kite gether2 nak kak...wahhhhh memang semua tu menyelerakan!!

cik bahulu oren said...

bihun sup siam mmg sdp :)

diana said...

kita pilih bihun sup!!!

kAmi dAn mEreKa!! said...

mee bandung muar!!
delicious!! hehe =)

Qaseh dalia adelia said...

mee sup siam tu !

Syima Emi said...

kite suka semuaaaa kakchik.... hehehehehe

Suara Kalbu said...

Kalau ida suka semua macam mana Kak Chik ? Hihihihihi